علم و تکنولوژی

ببینید؛ از بازی Slay the Spire II برای کامپیوتر رونمایی شد

شرکت مگا کریت (Mega Crit) به تازگی با انتشار تریلری مجذوب کننده از بازی Slay the Spire II برای رایانه های شخصی رونمایی نموده است.

25 فروردین 1403

پیتر هیگز درگذشت

دانشگاه ادینبورگ روز سه شنبه اعلام کرد پیتر هیگز، فیزیکدانی که نظریه اش علم را تغییر داد و نیم قرن بعد با اثبات آن برنده جایزه نوبل شد، در سن 94 سالگی درگذشت.

22 فروردین 1403

جیغ سبزها را در نیاورید!

کشف نو دانشمندان، از موضوعی خبر می دهد که شاید افراد گیاهخوار از شنیدنش ناراحت شوند.

18 فروردین 1403

کلاه مخصوص رانندگان بولدوزر

یک کلاه ایمنی آزمایشی تازه رانندگان وسایل نقلیه مخصوص ساختمان سازی را از جراحت های جدی حفظ می کند.

17 فروردین 1403

هتل کریستال، گزینه ای مناسب برای اقامت در نزدیکی جاذبه های شهر وان

هتل کریستال وان یکی از هتل های 3 ستاره شهر وان است و گزینه خوبی برای اقامت به شمار می رود. Crystall Hotel Van در منطقه ایپک یولو، نزدیکی مرکز شهر وان قرار گرفته است. با اقامت در کریستال وان دسترسی خوبی به جاهای دیدنی وان خواهید داشت. مراکز خرید و تفریحی فراوانی...

14 فروردین 1403

آلرژی بهاره و راه های مقابله با آن

دکتر سید علیرضا مهدویانی فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری و عضو هیات علمی دانشگاه در تعریف آلرژی بهاره یا رینیت آلرژیک فصلی گفت: آلرژی بهاره یا رینیت آلرژیک فصلی به نام تب یونجه نیز نامیده می شود که یکی از شایع ترین بیماری...

12 فروردین 1403

اینترنت پرسرعت چین: دانلود فایل 90 گیگابایتی در 72 ثانیه

اولین شبکه اینترنت ابری 10 گیگابیتی دنیا با قابلیت دانلود فایل 90 گیگابایتی در 72 ثانیه رونمایی شد.

3 فروردین 1403

همکاری غول های ژاپنی برای فراوری خودروی برقی، عکس

دو شرکت رقیب خودروساز ژاپنی، نیسان و هوندا، اخیرا اعلام کردند در حال آنالیز آغاز یک همکاری راهبردی، در زمینه فراوری قطعات کلیدی برای استفاده در وسایل نقلیه برقی و هوش مصنوعی هستند.

28 اسفند 1402

پرچمدار نو هواوی دوربین های عجیبی دارد

آخرین شایعاتی که درباره مشخصات گوشی P70 هواوی منتشر شده بود، به ژانویه 2024 مربوط می گردد. از آن موقع به بعد خبر خاصی درباره این پرچمدار به سطح اینترنت درز پیدا نکرده بود، اما حالا اطلاعات جالبی از طراحی عقب این گوشی فاش شده است.

16 اسفند 1402

همه بازی های سری فاینال فانتزی که قبل از Rebirth باید تجربه کنید

آیا می توانید باور کنید که سال 2024 است و فاینال فانتزی 7 هنوز یک نسخه بزرگ و پر هیاهو در سری فاینال فانتزی است؟ همه چیز از سال 1997 شروع شد، زمانی که اسکوئر انیکس (Square Enix) نسخه اصلی فاینال فانتزی 7 را روی پلی استیشن 1 با گرافیک سه بعدی منتشر کرد. تقریبا 27 سال...

14 اسفند 1402

ایلان ماسک درباره نورا دروغ می گوید

تا به حال به این فکر کردید که شاید ایلان ماسک بلوف میزند؟ نورا ، فقط اطلاعاتی را به اشتراک می گذارد که ما می دانیم. پس پشت صحنه آن چه می گذرد؟

6 اسفند 1402

طراحی عجیب و متفاوت گوشی مقرون به صرفه چینی

گوشی اوپو F25 پرو 5G در تاریخ 29 فوریه (10 اسفند) در هند رونمایی خواهد شد.

2 اسفند 1402

رنجر در ماه سقوط کرد

حدود 60 سال پیش در 20 فوریه 1965، کاوشگر رنجر 8 پس از یک مأموریت موفقیت آمیز، در ماه سقوط کرد.

2 اسفند 1402

یک خودروی تازه پلاک ملی در خیابان!، عکس

سایپا اطلس در خیابان های کشور دیده شده است؛ این خودرو گرچه از طریق سازنده، خودرویی مستقل قلمداد می شود اما در اصل فیس لیفت سایپا کوییک محسوب می شود.

27 بهمن 1402

مُرغانه پُورد لاله دشت یادگار راه شاه عباسی

پورد یا پورت در زبان گیلکی به پل گفته می شود؛ پل خشتی در روستای لاله دشت در شهرستان کوچصفهان، یکی از چندین پل خشتی بجامانده از راه شاه عباسی است که در دوره صفویه و برای توسعه جاده ابریشم ساخته شده است.

15 بهمن 1402

مرورگر Arc Search با ویژگی های مجذوب کننده هوش مصنوعی برای کاربران iOS منتشر شد

شرکت The Browser اپلیکیشن جدیدی به نام Arc Search را برای کاربران گوشی های آیفون منتشر نموده که ترکیبی از یک مرورگر و موتور جست وجو با ویژگی های بسیار کارآمد هوش مصنوعی است.

10 بهمن 1402

عکس تازه تلسکوپ هابل از کهکشان های عجیب و غریب

ایسنا نوشت: هابل از رژه کیهانی Arp-Madore 2105-332 پرده برداری نموده است که کهکشان هایی را به نمایش می گذارد که به زیبایی در یک چشم انداز آسمانی در کنار هم قرار گرفته اند.

9 بهمن 1402

تعداد بازیکنان فعال بازی Palworld از دوتا 2 و کانتر استرایک 2 بیشتر شده است

اگر تا الان اخبار دنیای گیمینگ را دنبال کرده باشید، با نام بازی پل ورلد (Palworld) روبرو شده اید. بازی ای که در این مدت توانست توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب و موفقیت بسیار خوبی هم کسب کند. چیزی که بیشتر از همه توجه گیمرها را به خود جلب کرد اندازه فروش...

8 بهمن 1402

نقش یک سنگ در تشکیل ابرها

ایرنا نوشت: محققان دانشگاه وین با آنالیز یک ماده معدنی موسوم به فلدسپار پیروز به کشف جوانب تازه ای از فرایند تشکیل ابرها در جو زمین شدند که می تواند به شناخت بیشتر چرخه های حیاتی زمین یاری کند.

7 بهمن 1402

راهنمای خرید بهترین مانیتورهای ایکس ویژن؛ قیمت منطقی و کیفیت مناسب

شاید بتوانیم بگوییم که در دنیای مدرن امروز مانیتورها به یک جزء اساسی از زندگی ما انسان ها تبدیل شده اند. از کاربردهای روزانه گرفته تا لحظات تفریحی مثل بازی کردن، انتخاب یک مانیتور با ویژگی های مناسب می تواند تاثیر مستقیمی بر راحتی و لذت ما در استفاده...

3 بهمن 1402
تعداد: (319)