جیغ سبزها را در نیاورید!

به گزارش وبلاگ عمومی، کشف نو دانشمندان، از موضوعی خبر می دهد که شاید افراد گیاهخوار از شنیدنش ناراحت شوند.

جیغ سبزها را در نیاورید!

غزال زیاری- نتایج یک تحقیق نو حکایت از آن دارد که گیاهان زمانی که مضطرب می شوند، صداهایی مثل فریاد فراوری می نمایند. تحقیقات حکایت از آن دارد که گیاهان در این شرایط صداهایی فراوری می نمایند که بدون استفاده از تجهیزات علمی، انسان ها قادر به شنیدن آنها نیست.

این تحقیق که نتیجه آن در سال 2023 در مجله Cell منتشر شده، نشان می دهد که گیاهان این سروصداها را در هنگام پریشانی و استرس حاد فراوری می نمایند.

صداهایی که ما نمی شنویم

لیلاچ هادانی، زیست شناس تکاملی در این باره گفته: حتی در یک محیط آرام، صداهای زیادی هست که ما آنها را نمی شنویم و همین صداها حامل اطلاعات زیادی هستنند. بعضی حیوانات می توانند این صداها را بشنوند؛ در نتیجه این احتمال وجود دارد که تعامل صوتی زیادی رخ دهد.

او ادامه داد: گیاهان همواره با حشرات و حیوانات دیگر تعامل دارند و بسیاری از این موجودات با بهره گیری از صدا با هم ارتباط برقرار می نمایند. در نتیجه کاملا غیر بهینه است که گیاهان از امکان ایجاد صدا بهره ای نبرند.

  • دوربین 3200 مگاپیکسلی راز کیهان را برملا می نماید
  • ارسال سه موشک برای تماشای خورشیدگرفتگی از فضا

این یافته ها حکایت از آن دارد که گیاهان هنگامی که مضطرب می شوند، صداهای باورنکردنی و بلندی ایجاد می نمایند و این در حالی است که گیاهان بدون استرس، صدایی فراوری نمی نمایند. تعریف اضطراب در این مطالعه، درباره گیاهانی است که ساقه هایشان قطع می گردد یا دچار کم آبی می شوند.

البته هنوز تعیین و قطعی نیست که گیاهان چطور این صداها را فراوری می نمایند.

هادانی دراین باره گفت: الان که ما می دانیم که گیاهان صدا فراوری می نمایند، سوال بعدی این است که چه کسانی ممکن است این صداها را بشنوند. ما در حال حاضر مشغول آنالیز واکنش سایر موجودات از جمله حیوانات و گیاهان دیگر به این صداها هستیم. بعلاوه توانایی خودمان در شناسایی و تفسیر صداها در محیط های کاملا طبیعی را آنالیز می کنیم.

مطالعات نو نشان داد که رژیم های غذایی صنعتی غربی ممکن است نحوه هضم گیاهان در بدن انسان را تغییر دهند. از آنجا که رژیم های غذایی مدرن فاقد فیبر هستند، شیوه ای که بدن ما، سلولز موجود در میوه ها و سبزیجات را تجزیه می نماید، در حال تغییر است.

منبع: indy100

5858

منبع: خبرآنلاین

به "جیغ سبزها را در نیاورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیغ سبزها را در نیاورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید