اخبار و رویدادها

پارافین تراپی؛ معجزه ای برای پوست یا هیاهوی تبلیغاتی؟

پارافین تراپی یکی از روش های زیبایی پوست است که این روزها در کلینیک های زیبایی و اسپاها ارائه می گردد. در این روش از خواص پارافین برای نرم و لطیف کردن پوست های خشک استفاده می گردد. اما این روش چیست؟ چرا مفید است و آیا ضرر هم دارد یا نه؟ در ادامه به این سوال...

30 فروردین 1403

راهنمای انتخاب ساعت برای هدیه

انتخاب ساعت به عنوان هدیه می تواند کار دشواری باشد، چرا که تنوع مدل ها و برندها بسیار زیاد است و باید به سلیقه و احتیاج فرد مورد نظر نیز توجه کرد. با این حال، با در نظر گرفتن چند نکته کلیدی می توانید انتخابی درست و رضایت بخش داشته باشید. از طرفی برای انتخاب...

29 فروردین 1403

سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می نماید

استفاده از سیمان حاوی گرافین در مرکز شست وشوی چرخ خودروهای سنگین، عملکرد عالی این سیمان نانویی را که 30درصد استحکام بیشتری دارد، به وضوح آشکار کرد.

27 فروردین 1403

رقیب کره ای هایلوکس ، کیا وانت می سازد ، عکس

پس از اینکه هیوندای در سال 2021 سانتا کروز را روانه بازار کرد، حالا کیا در سال 2025 پیکاپ مخصوص به خود را خواهد داشت. اولین پیکاپ کیا که تاسمان نامیده می گردد، فعلا در کره جنوبی، استرالیا، آفریقا و خاورمیانه عرضه خواهد شد.

24 فروردین 1403

پیتر هیگز درگذشت

دانشگاه ادینبورگ روز سه شنبه اعلام کرد پیتر هیگز، فیزیکدانی که نظریه اش علم را تغییر داد و نیم قرن بعد با اثبات آن برنده جایزه نوبل شد، در سن 94 سالگی درگذشت.

22 فروردین 1403

در تعطیلات عید فطر رشد بیشتری را در سفرهای داخلی شاهد خواهیم بود

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، در تعطیلات عید فطر رشد بیشتری را در سفرهای داخلی شاهد خواهیم بود.

19 فروردین 1403

جیغ سبزها را در نیاورید!

کشف نو دانشمندان، از موضوعی خبر می دهد که شاید افراد گیاهخوار از شنیدنش ناراحت شوند.

18 فروردین 1403

کلاه مخصوص رانندگان بولدوزر

یک کلاه ایمنی آزمایشی تازه رانندگان وسایل نقلیه مخصوص ساختمان سازی را از جراحت های جدی حفظ می کند.

17 فروردین 1403

خواص ماسک ورقه ای برای انواع پوست چیست؟

منشاء استفاده از ماسک ورقه ای صورت به کره جنوبی برمی گردد، یعنی جایی که در آن مردم زمان و کوشش زیادی را صرف مراقبت از پوست خود می نمایند. این نوع ماسک همان طور که از نام آن معین است، به صورت ورقه های پارچه مانند و آغشته به سرم فراوری می گردد. ماسک ورقه ای...

15 فروردین 1403

هتل کریستال، گزینه ای مناسب برای اقامت در نزدیکی جاذبه های شهر وان

هتل کریستال وان یکی از هتل های 3 ستاره شهر وان است و گزینه خوبی برای اقامت به شمار می رود. Crystall Hotel Van در منطقه ایپک یولو، نزدیکی مرکز شهر وان قرار گرفته است. با اقامت در کریستال وان دسترسی خوبی به جاهای دیدنی وان خواهید داشت. مراکز خرید و تفریحی فراوانی...

14 فروردین 1403

کشف یکی از قدیمی ترین خانه های متعلق به عصر آهن در یکی از روستاهای یونان

ایسنا/ براساس اخبار بدست رسیده، کشف یکی از قدیمی ترین خانه های متعلق به عصر آهن در یکی از روستاهای یونان صورت گرفت.

8 فروردین 1403

اینترنت پرسرعت چین: دانلود فایل 90 گیگابایتی در 72 ثانیه

اولین شبکه اینترنت ابری 10 گیگابیتی دنیا با قابلیت دانلود فایل 90 گیگابایتی در 72 ثانیه رونمایی شد.

3 فروردین 1403

اعتقادات و خرافات درباره غذاهای شب سال نو

یکی از رسوم جدایی ناپذیر نوروز، خوردن غذاهایی مخصوصِ شب عید است. رسمی که اغلب افراد آن را با خوردن سبزی پلو ماهی شب عید به خاطر دارند، اما با این حال مردمِ برخی شهرهای کشور غذاهای متفاوتی در این شب می خورند.

1 فروردین 1403

چرا استخر به کلر و شفاف کننده نیاز دارد؟

استخرها برای استراحت، تفریح و ورزش بسیار محبوب هستند؛ اما برای حفظ بهداشت و ایمنی استخر، استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند کلر و شفاف کننده ضروری است. اگر قصد ساخت استخر و نگهداری از آن را دارید تا آخر با ما همراه باشید.

28 اسفند 1402

همکاری غول های ژاپنی برای فراوری خودروی برقی، عکس

دو شرکت رقیب خودروساز ژاپنی، نیسان و هوندا، اخیرا اعلام کردند در حال آنالیز آغاز یک همکاری راهبردی، در زمینه فراوری قطعات کلیدی برای استفاده در وسایل نقلیه برقی و هوش مصنوعی هستند.

28 اسفند 1402

نیمه گمشده پادشاه مصری پس از 100 سال کشف شد!، عکس

نیمه گمشده مجسمه رامسس دوم در مصر پس از 100 سال کشف شد. تحقیقات بیشتر نشان داده است که این قطعه سنگ آهک مکمل بخش پایینی آن است که تقریباً یک قرن پیش در سال 1930 از طریق گونتر رودر باستان شناس آلمانی کشف شد.

25 اسفند 1402

ترقه جایی در آیین چهارشنبه سوری ندارد

ام البنین اصلی شهرکی، کارشناس میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در یادداشتی نوشت: چهارشنبه سوری جزو آیین های دیرینه و کهن مردمان ایران زمین است که در هر منطقه و بخش نیز سنت های بومی خاص خود را دارند که همه آن ها ریشه در آداب، سنن و فرهنگ دارد.

21 اسفند 1402

شاهین تازه بازار ایران!

گروه خودروسازی سایپا جدیدترین محصولات خود را به نمایشگاه محیط زیست تهران آورد و در این رویداد، سایپا شاهین پلاس اتوماتیک رونمایی شد.

21 اسفند 1402

سفر سفرای 15 کشور به شهر جهانی یزد

55 سفیر از 15 کشور دو روز مهمان شهر جهانی یزد بودند.

18 اسفند 1402

پرچمدار نو هواوی دوربین های عجیبی دارد

آخرین شایعاتی که درباره مشخصات گوشی P70 هواوی منتشر شده بود، به ژانویه 2024 مربوط می گردد. از آن موقع به بعد خبر خاصی درباره این پرچمدار به سطح اینترنت درز پیدا نکرده بود، اما حالا اطلاعات جالبی از طراحی عقب این گوشی فاش شده است.

16 اسفند 1402
تعداد: (1073)