طرز تهیه پنکیک توت فرنگی خوشمزه و لذیذ در 20 دقیقه

به گزارش وبلاگ عمومی، پنکیک توت فرنگی یکی از است. نحوه پخت پنکیک توت فرنگی بسیار آسان است، فقط کافیست که فوت و فن های آن را بدانید تا بتوانید یک و یک صبحانه شیک با شکل و طعم عالی برای تمام اعضا خانواده درست نموده و صبح خود را با انرژی و نشاط بیشتری شروع کنید. در این مقاله از در دستور طرز تهیه پنکیک توت فرنگی و فوت و فن های خوشمزه شدن آن را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه پنکیک توت فرنگی خوشمزه و لذیذ در 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه پنکیک توت فرنگی

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
تخم مرغ2 عدد
شیر1 و 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
شکر3 تا 4 قاشق غذاخوری سرخالی
کره50 گرم
آرد سفید2 لیوان فرانسوی دسته دار
بیکینگ پودر1 قاشق چای خوری سرخالی
وانیل1/4 قاشق چای خوری
سرکه سفید1 قاشق غذاخوری سرخالی
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

مدت زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

مدت زمان پخت پنکیک توت فرنگی: 5 دقیقه

مقدار کالری در 100 گرم پنکیک توت فرنگی: حدود 227 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه پنکیک توت فرنگی

پنکیک توت فرنگی از آن دسته شیرینی های بدون دردسر است که برای پخت احتیاجی به فر ندارد. طرز تهیه پنکیک توت فرنگی مرحله به مرحله را دنبال کنید.

مرحله اول: سرکه سفید و شیر را با هم مخلوط کنید

در مرحله اول از طرز تهیه پنکیک توت فرنگی شما باید در یک ظرف شیشه ای با ترکیب شیر و سرکه سفید، باترمیلک درست کنید. باترمیلک به عنوان یک مخمر تاثیر زیادی در حفظ رطوبت و بهبود بافت نان و شیرینی و پنکیک دارد. در واقع باترمیلک اثرپذیری جوش شیرین یا بکینگ پودر را در پخت انواع نان و شیرینی بیشتر می نماید.

بعد از آن حدود 15 دقیقه ظرف را در محیط قرار دهید. حتما یک دستمال نخی نازک روی ظرف حاوی شیر و سرکه قرار دهید. بعد از گذشت این مدت شیر حالت بریده بریده پیدا می نماید. وقتی به این شرایط رسید، یعنی باترمیلک شما آماده است.

برای خرید انواع شیر پاستوریزه و سرکه سفید شما می توانید به صورت یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه نمایید.

مرحله دوم: آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کنید

در ظرف دیگر آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب نموده و 2 تا سه بار الک کنید. الک کردن آرد و بکینگ پودر باعث می گردد تا ذرات و ناخالصی های آرد جدا شده و پنکیک شما بافت بهتری پیدا کند. برای اینکه در حین الک کردن از پخش شدن آرد به اطراف جلوگیری کنید، لیوان آرد را کاملاً روی الک وارونه کنید و به آرامی حرکت دهید.

تهیه آرد و بیکینگ پودر را می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های انجام دهید.

مرحله سوم: شکر، وانیل و تخم مرغ را باهم ترکیب کنید

در ظرفی جداگانه شکر و وانیل ریخته و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید. ظرفی که برای این مرحله انتخاب می کنید باید بزرگتر از ظرف های دیگر باشد، چون قرار است همه مواد پنکیک در این ظرف با هم ترکیب شوند. بهتر است بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ با همزن دستی یا همزن برقی مواد را خوب با هم ترکیب کنید و سپس تخم مرغ بعدی را اضافه نمایید.

بعد از اضافه کردن همه تخم مرغ ها دوباره با همزن مواد را به خوبی مخلوط کنید تا بافت یکنواخت و یکدستی پیدا نمایند.

در صورت تمایل شما می توانید شکر، وانیل و تخم مرغ را از فروشگاه های به صورت اینترنتی و حضوری تهیه نمایید.

مرحله چهارم: کره را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه پنکیک توت فرنگی باید کره را روی حرارت غیر مستقیم مانند حرارت سماور یا بخار کتری قرار دهید تا به ذوب گردد. بعد از ذوب شدن کره آن را به مخلوط تخم مرغ، شکر و وانیل اضافه کنید و با همزن دستی خوب مواد را هم بزنید.

در صورت تمایل می توانید برای خرید انواع کره گیاهی و کره حیوانی به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه نمایید.

مرحله پنجم: آرد و بیکینگ پودر ترکیب شده را اضافه کنید

در این مرحله نصف مقدار آرد و بیکینگ پودر را به ترکیب قبلی اضافه کنید، بقیه آرد و بیکینگ پودر را نگه دارید. بعد از اضافه کردن هر قاشق، مایه پنکیک را کاملاً هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نگردد.

مرحله ششم: باترمیلک را با سایر مواد ترکیب نمایید

حالا زمان اضافه کردن باترمیلک است. شما فقط باید نصف باترمیلک را اضافه کنید. مواد را کاملاً با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

مرحله هفتم: مابقی آرد و باترمیلک را اضافه کنید

حالا بقیه آرد و باترمیلک را به ترکیب پنکیک مطابق با همان شیوه قبل اضافه نموده و کاملاً با همزن دستی مواد را مخلوط کنید. باید یک ترکیب یکدست به غلظت ماست یا فرنی داشته باشید.

مرحله هشتم: پوره توت فرنگی درست کنید

برگ توت فرنگی ها را گرفته، کاملاً بشویید و خشک نمایید. را بلد هستید؟ حالا با استفاده از دستگاه غذاساز یا میکسر توت فرنگی ها را خوب پوره کنید تا به شکل یک سس غلیظ درآید.

مرحله نهم: توت فرنگی ها را با مایه پنکیک ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه پنکیک توت فرنگی باید پوره توت فرنگی را به مایه پنکیک اضافه کنید. دوباره مواد را با همزن دستی خوب بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دهم: مایه پنکیک توت فرنگی را داخل تابه بریزید و سرخ کنید

تابه نچسب را روی حرارت ملایم گاز قرار داده تا به خوبی گرم گردد. برای تهیه پنکیک شما به روغن احتیاج ندارید. اگرچه می توانید به دلخواه مقدار بسیار کمی روغن به کف تابه خود اضافه کنید.

حالا برای هر عدد پنکیک به مقدار یک ملاقه کوچک از مایه پنکیک برداشته و کف تابه بریزید. چند پنکیک به این ترتیب کف تابه دارید. بعد از گذشت دو دقیقه زمانی که یک طرف پنکیک ها کاملاً پخته شد، آن ها را برگردانید. وقتی یک طرف پنکیک پخته گردد، سوراخ های ریزی روی آن ایجاد خواهد شد. در این زمان پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر نیز کاملاً برشته گردد.

برای اطمینان از پخت از یک خلال دندان بهره ببرید. اگر هنگام فرو کردن خلال دندان به پنکیک مواد به اطراف آن نچسبد یعنی پنکیک شما آماده شده است.

در صورت تمایل می توانید برای خرید روغن سرخ کردنی به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه مراجعه کنید.

مرحله آخر: پنکیک توت فرنگی را در ظرف سرو بچینید

بعد از آماده شدن پنکیک ها، اجازه دهید تا کاملاً خنک شوند و سپس آنها را در ظرف مورد نظر بچینید. شما می توانید پنکیک ها را روی هم چیده و در فاصله بین آنها از خامه، عسل، انواع مربا یا مارمالاد بهره ببرید. در هر صورت سرو این پنکیک در کنار شکلات صبحانه، و بسیار لذیذ است و می تواند یک صبحانه انرژی زا و عالی برای شما و اعضای خانواده تان باشد.

در صورت تمایل می توانید،، و انواع را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

روش تهیه پنکیک توت فرنگی رژیمی

اگر از علاقه مندان به پنکیک هستید ولی نگران چاقی و اضافه وزن خود هستید، می توانید پنکیک توت فرنگی را به شکل رژیمی درست کنید. برای این منظور کافیست دو پیمانه جو پرک را بعد از آسیاب کردن در ظرفی ریخته و با کمی بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید.

حالا در ظرف دیگر یک عدد تخم مرغ را به همراه وانیل ترکیب کنید و به آن مقدار شیر کم چرب اضافه نمایید. در ادامه عسل را با کمی دارچین مخلوط نموده و به ترکیب تخم مرغ و شیر اضافه کنید. پوره توت فرنگی را هم اضافه کنید و هم بزنید. در خاتمه جوپرک های آسیاب شده را به مایه پنکیک اضافه نموده و خوب ترکیب نمایید.

حالا در یک تابه نچسب مایه پنکیک را بریزید و اجازه دهید روی شعله کم به مدت یک دقیقه بپزد. پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز کاملاً برشته گردد.

در صورت تمایل می توانید ، و را به روش های اینترنتی و حضوری از تهیه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه پنکیک توت فرنگی

  • شما می توانید به جای شکر در تهیه پنکیک از عسل نیز بهره ببرید.
  • برای سرو پنکیک توصیه می گردد 30 دقیقه فرصت دهید تا پنکیک ها خنک شوند. این باعث می گردد تا طعم و بافت پنکیک بهتر گردد.
  • پنکیک سریع آماده می گردد، بنابراین هنگام طبخ مواظب باشید تا پنکیک های شما نسوزد.
  • شما می توانید برای تزیین پنکیک توت فرنگی از نوتلا، اسلایس های توت فرنگی سالم و رسیده، موز و سایر میوه های دلخواه بهره ببرید.
  • در صورت تمایل می توانید در مایه پنکیک توت فرنگی به جای وانیل از دارچین بهره ببرید.

فوت و فن های خوشمزه شدن پنکیک توت فرنگی

چرا پنکیک توت فرنگی سریع می سوزد؟

پنکیک از آن دسته کیک و شیرینی هایی است که سریع آماده می گردد. اگر حرارت زیاد باشد یا مواد مدت طولانی تری روی گاز باقی بماند، احتمال سوختن یا برشته شدن زیاد پنکیک وجود دارد.

چرا پنکیک توت فرنگی خام و خمیر است؟

اگر حرارت زیاد باشد مواد داخل پنکیک به خوبی پخته نمی گردد. شما باید حرارت را کم نموده و به پنکیک ها فرصت کافی برای پخت بدهید. از طرفی اضافه کردن مقدار آرد بیش از دستورالعمل می تواند باعث گردد تا بافت پنکیک خمیری شده و خوب پخته نگردد.

چرا پنکیک توت فرنگی ترد و پفکی نمی گردد؟

از دلایل اصلی این مشکل استفاده از بیکینگ پودر نامرغوب است. اگر می خواهید تردی پنکیک ها بیشتر گردد می توانید مقدار بیکینگ پودر را کمی بیشتر کنید.

مایه پنکیک سفت شده چه باید کرد؟

اگر به هر دلیلی مایه پنکیک سفت گردد شما می توانید مقداری شیر برای رقیق شدن آن اضافه کنید. مایه پنکیک شما باید غلظتی شبیه ماست یا فرنی داشته باشد.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه پنکیک توت فرنگی خوشمزه و لذیذ در 20 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پنکیک توت فرنگی خوشمزه و لذیذ در 20 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید