اخبار مجلس

منطقه آزاد ارس از مالیات و عوارض معاف شد

چندی قبل یک نماینده مجلس در مکاتبه با وزیر اقتصاد نوشته بود، بر اساس ماده 10 قانون مالیات بر ارزش افزوده صادرات کالاها و خدمات از قلمرو گمرکی سرزمین اصلی به منطقه ها آزاد تجاری صنعتی خارج از نقاط جمعیتی که دارای تراز تجاری مثبت باشند در صورتی که محصور...

18 دی 1402

با این کار دریافتی بازنشستگان افزایش می یابد ، بحث تغییر مبنای حقوق بازنشستگی از 2 سال به 5 سال داغ شد

دولت و مجلس همچنان در حال پاسکاری طرح تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از دو سال به 5 سال هستند؛ اما معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی راهکاری پیشنهاد نموده که هم مشکل تغییر مبنای محاسبه را برطرف می نماید و هم به افزایش دریافتی بازنشستگان منجر می گردد.

30 شهریور 1402

ماجرای ارتباط خودروی فرسوده و واردات

چند روزی است که آگهی های فروش خودرو های فرسوده با قیمت های بسیار بالا در پی یک شایعه، بحث برانگیز شده است؛ بنابراین مردم نباید فریب این آگهی ها و سودجویان را بخوردند.

11 شهریور 1402

تصمیم تازه مجلس درباره رشد بودجه صداوسیما

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت:کمیسیون تلفیق مصوب کرد در سال اول برنامه هفتم توسعه، سهم بودجه صداوسیما از منابع بودجه عمومی نسبت به سال 1402 ،75 درصد رشد داشته باشد که باید تاکید کنم این مبحث مربوط به نسبت سهم است.

1 شهریور 1402

بازدید دوره ای کتابخانه های عمومی از ایسین شروع شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگارخبرنگاران در بندرعباس، از بازدید دوره ای از کتابخانه های عمومی استان، اطلاع داد و گفت: این بازدیدها در راستای مصوبات سفر استانی معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و بعلاوه آنالیز، برطرف...

27 تیر 1402

کنگره آمریکا و گامی فراتر از ممنوعیت تیک تاک

به گزارش خبرنگاران، فناوری ها در آینده طیف وسیعی از فعالیت های بشر را دربرمی گیرند و بخش های کوچکی از زندگی دست نخورده باقی می مانند. این روند، برخی قانون گذاران و سیاست مداران ایالات متحده را به فکر اقدام در واکنش به عوامل تهدیدکننده هژمونی آمریکا انداخته...

7 فروردین 1402

نماینده مجلس: نقش شرکت های تولیدکننده دارو در کمبود آن واضح است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص بررسی نحوه مدیریت زنجیره تامین و توزیع دارو و علل کمبود های اخیر در کشور و همچنین گزارشی از نحوه اجرای طرح دارویار را قرائت کرد.

24 آبان 1401

گردشگری یک بال پیشران تحول مالی ملایر به شمار می رود

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، گردشگری یک بال پیشران تحول مالی ملایر به شمار می رود.

24 آبان 1401

انتخاب وزیر بهداشت به عنوان یکی از کارگروه اقتصاد دیجیتال به معاون اول رئیس جمهور

کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهاد داد تا عین اللهی به عنوان یکی از اعضای کارگروه اقتصاد دیجیتال به معاون اول رئیس جمهور معرفی شود.

26 مهر 1401

بودجه 10 میلیارد دلاری برای حل مشکل مسکن در کانادا

به گزارش خبرنگاران به نقل از thestar، قیمت مسکن در کانادا در حال رکوردزنی است و توان افراد برای خرید خانه بسیار کم شده؛ افرادی هم که در پی گزینه های دیگری مانند اجاره کردن خانه هستند، در تنگنا قرار دارند.

30 تیر 1401

با تاکید رئیس جمهوری ازمودیان خوشنام و خوش حساب مالیاتی حمایت می کنیم

تهران (پانا) - وزیر امور مالی و دارایی طی سخنانی در گردهمایی سراسری مدیران سازمان امور مالیاتی از خواسته رئیس جمهوری برای انتقال پیغام وی به آنها در مورد حمایت از مؤدیان خوش حساب مالیاتی اطلاع داد.

2 تیر 1401

افزایش حقوق 60 درصدی برای کارگران، حقوق سال 1401 چقدر می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، جلسات شورای عالی کار برای مشخص مقدار افزایش حقوق کارگران در سال آینده، در روزهای شنبه هر هفته برگزار می گردد.

5 خرداد 1401

ابلاغ تغییر سقف نرخ خوراک و سوخت 6 صنعت بورسی

شرکت ملی گاز از ابلاغ تغییر سقف نرخ خوراک و سوخت 5 و 2 هزار تومانی برای پترو پالایشی ها، فولادی ها، صنایع فلزی، سیمان، قند و شکر، کاشی و سرامیک از ششم بهمن و تعدیل صورت حساب ها خبر داد.

23 اردیبهشت 1401

جزئیات سازوکار فروش نفت به وسیله بخش خصوصی

تهران (پانا) - نمایندگان در جریان بخش درآمدی بودجه 1401 سازوکار فروش نفت به وسیله بخش خصوصی را معین کردند.

21 اردیبهشت 1401

دوره 49 آزمون دستیاری پزشکی اردیبهشت ماه برگزار گردد

باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین تصمیمات در شورای آموزش پزشکی درباره آزمون دستیاری پزشکی گفت: در نشست شورا مقرر شد با توجه به مسائل داوطلبان و شلوغی های اسفند ماه، دوره 49 آزمون اردیبهشت ماه برگزار گردد.

27 بهمن 1400

فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها پیرامون آئین نامه اجرایی مدارس

تهران (پانا) - در راستای اجرای سیاست مدرسه محوری، از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، فراخوان پیشنهادها و نظرات درباره آیین نامه اجرایی مدارس اعلام شد.

16 مهر 1400

برنامه های مهندس ضرغامی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه این کمیسیون حضور یافت و ضمن تشریح برنامه های خود به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

30 مرداد 1400

پیام اشرف غنی و حضور طالبان در کاخ ریاست جمهوری

اشرف غنی پس از خروج از افغانستان در پیامی که در فیس بوک منتشر کرد، گفت که امروز با یک انتخاب سخت روبرو شد که یا باید در مقابل طالبانی که می خواستند وارد قصر شوند قرار گیرد یا باید کشور را ترک می کرد.

27 مرداد 1400

پیگیری اجرای مصوبات ستادکرونا برای مراسم های احیاء و نمازعید فطر، لغو منع تردد شبانه درشبهای قدر

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه ای به وزارت ارشاد، وزارت بهداشت، ناجا، صدا و سیما، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای ائمه آدینه و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی، خواهان پیگیری اجرای بند 1 مصوبات شصت و ششمین جلسه ستاد...

16 تیر 1400

تمدید محدودیت های کرونایی در استان یزد

محدودیت های کرونایی در استان یزد به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

5 خرداد 1400
تعداد: (38)