فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها پیرامون آئین نامه اجرایی مدارس

به گزارش وبلاگ عمومی، تهران (پانا) - در راستای اجرای سیاست مدرسه محوری، از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، فراخوان پیشنهادها و نظرات درباره آیین نامه اجرایی مدارس اعلام شد.

فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها پیرامون آئین نامه اجرایی مدارس

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، در این فراخوان آمده است: توجه به تحولات محیطی، اقتضائات، شرایط و نیازهای حال و آینده دانش آموزان، جامعه و استفاده بهینه از منابع و امکانات ایجاب می نماید که اداره مدارس مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باز تعریف گردد. در راستای سیاست مدرسه محوری با افزایش و واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم گیری به مدارس، انعطاف پذیری در روش ها، شفاف سازی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، توسعه مشارکت همه جانبه عوامل سهیم و مؤثر در مدرسه به ویژه خانواده ها (ظرفیت های درون مدرسه و محیط پیرامونی)، باید صندلی مدارس به اسم کانون اصلی تعلیم و تربیت و محل کسب تجربیات یادگیری ارتقا یافته و بر اثربخشی و کارآیی آن افزوده گردد.

آیین نامه اجرایی نو مدارس، به استناد بند 8 سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، مفاد سند تحول بنیادین و وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش(بعد از چند بار اعلام فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها) بازنگری، تصویب و برای اجرای آزمایشی (به مدت 3 سال) به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

بدین وسیله شورای عالی آموزش و پرورش از مجریان، فرهنگیان، صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت دعوت می نماید، پیشنهادها و نظرات خود را پیرامون این آیین نامه به وسیله سایت شورای عالی آموزش و پرورش به نشانی: www.sce.ir و پست الکترونیکی (ایمیل): [email protected] به این شورا ارسال نمایند.

برای دریافت فایل آئین نامه اجرایی مدارس از اینجا یا از بخش مصوبات سایت شورای عالی و یا به وسیله لینک زیر نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

https://sce.ir/portal/fileLoader.php?code=214f0c4095827c3f80a43e1631004122

منبع: خبرگزاری پانا

به "فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها پیرامون آئین نامه اجرایی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها پیرامون آئین نامه اجرایی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید