یوسف نوری رویکردی تحولی به حوزه تعلیم و تربیت دارد

به گزارش وبلاگ عمومی، تهران (پانا) - نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، مهمترین مزیت های یوسف نوری، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که باعث شده است مجلس اقبال خوبی نسبت به وی داشته باشد را برشمرد.

یوسف نوری رویکردی تحولی به حوزه تعلیم و تربیت دارد

زهره الهیان، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا با اشاره به معرفی دکتر یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: آقای دکتر نوری که از سوی رئیس جمهوری برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند، در آنالیز هایی که داشتیم تعیین شد ایشان تجربه مدیریتی در آموزش و پرورش دارند. ضمن اینکه از ابتدا در زیرمجموعه آموزش و پرورش در سطح مدارس کار خود را آغاز کردند.

وی اضافه نمود: نکته دیگر که در خصوص ایشان می توان اشاره نمود این است که دارای روحیه انقلابی و جهادی هستند. مساله امیدوار کننده دیگر این است که ایشان در حوزه تعلیم و تربیت برنامه دارند که باعث می گردد ان شاء الله تحولی را در آموزش و پرورش ببینیم.

الهیان در ادامه توضیح داد: آقای نوری هم بر مباحث بودجه مسلط هستند و هم در حوزه فناوری و در این دو حوزه مهم و کلیدی سابقه مدیریتی داشتند، این ها مزایایی است که باعث می گردد مجلس اقبال خوبی نسبت به ایشان داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اهمیت محتوای موضوعات تربیتی در آموزش و پرورش، خاطرنشان: مهمترین مزیت وزیر آموزش و پرورش این است که در حوزه تعلیم و تربیت رویکرد تحولی دارند و مبنا را سند تحول آموزش و پرورش می دانند و تفکر ایشان قرابتی با سند 2030 ندارد. این یک مزیت مهم است چراکه مهمترین چالش در شرایط حاضر بحث تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: مسائلی مانند بودجه و پرداخت معوقات مهم است اما اینگونه موضوعات باید در سطح کابینه، سازمان برنامه و بودجه و با دستور رئیس جمهوری حل بگردد؛ اما آنچه که بیشترین اهمیت را دارد نرم افزار و در واقع همان الگو و مدلی است که آموزش و پرورش باید در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشد.

الهیان در سرانجام مطرح کرد: طی صحبتی که بنده با آقای نوری داشتم، ایشان این قول را دادند که از صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت یاری بگیرند تا ان شاءالله سند تحول آموزش و پرورش به اجرا دربیاید و بتوانند با یاری نخبگان و صاحب نظران، شرایط نابه سامان تعلیم و تربیت در مدارس فعلی را به نوعی سامان دهند.

یوسف نوری متولد سال 1340 در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی بعلاوه مؤلف چند جلد کتاب تخصصی و در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز فعالیت داشته است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه 7 آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "یوسف نوری رویکردی تحولی به حوزه تعلیم و تربیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسف نوری رویکردی تحولی به حوزه تعلیم و تربیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید