خوشحالی هواداران ایرانی آیفون دوام نداشت، سایدلود مختص اروپاست!

به گزارش وبلاگ عمومی، زومیت نوشت: مارگ گرمن از بلومبرگ می گوید که کاربران گوشی آیفون در اتحادیه اورپا، از سال آینده می توانند برنامه های مدنظرشان را از منابعی غیر از استور رسمی اپل دانلود نمایند.

خوشحالی هواداران ایرانی آیفون دوام نداشت، سایدلود مختص اروپاست!

سایدلود آیفون از نیمه اول سال 2024 به کاربران اجازه می دهد تا برنامه ها را بدون احتیاج به اپ استور دانلود نمایند و این یعنی توسعه دهندگان احتیاجی ندارند هزینه های 15 تا 30 درصدی را به اپل پرداخت نمایند.

گرمن در نوترین نسخه خبرنامه Power On خود اظهار داشت که اپل سیستم بسیار کنترل شده ای را معرفی خواهد نمود که به کاربران اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا برنامه های مختلف را از منابع دیگری غیر از اپ استور نصب نمایند.

نظر گرمن با بعضی گزارش های اخیر در تضاد است؛ جایی که گفته می گردد قابلیت سایدلود ماه آینده با آپدیت iOS 17.2 از راه خواهد رسید. این گزارش به عنوان کد نوی که مربوط به سایدلود است، اشتباه گرفته می گردد و به چهارچوب آینده سازمان ها برای توزیع برنامه ها بین کارمندان ارتباط خواهد داشت.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که از نوامبر 2022 اجرایی شد، شرکت های بزرگ فناوری را ملزم می نماید تا خدمات و پلتفرم هایشان را برای سایر شرکت ها و توسعه دهندگان باز نمایند.

DMA تأثیر زیادی بر پلتفرم های اپل خواهد گذاشت و ممکن است به ایجاد تغییرات عمده در اپ استور، سیری، فیس تایم و Messages منجر گردد.

اپل ادعا نموده است که قابلیت سایدلود ویژگی های حریم خصوصی و امنیتی کاربران آیفون را تضعیف و افراد را دربرابر بدافزارها، کلاه برداری ها، ردیابی داده ها و سایر مسائل آسیب پذیر می نماید. اپل صرف نظر از موضع خود باید از DMA پیروی کند؛ درغیراین صورت، به علت نقض قوانین اتحادیه اروپا، باید جریمه هایی به مقدار 20 درصد از عایدی جهانی خود پرداخت کند.

  • ژاپن به رایگان مالک یک جزیره نو شد/ عکس

  • ربات های مریخی از کار افتادند

  • پیشگویی عجیب یک دانشمند درباره پیدا شدن آدم فضایی ها

در گزارش دسامبر 2022، مارک گرمن اظهار داشت که اپل در حال آنالیز اجرای الزامات امنیتی مثل تأیید اعتبار است؛ فرایندی که این شرکت به جای جمع آوری پول از فروش برنامه، از آن کسب عایدی خواهد نمود. سیستم راستی آزمایی اپل در مک به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های مدنظرشان را از منابع غیر از اپ استور با امنیت فراوان نصب نمایند.

اگر کشورهای دیگر قوانین مشابه DMA را تصویب نمایند، فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث برنامه های iOS می توانند فراتر از اتحادیه اروپا توسعه یابند. به عنوان مثال، ایالات متحده در حال برسی قوانینی است که اپل را به ارائه قابلیت سایدلود ملزم می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خوشحالی هواداران ایرانی آیفون دوام نداشت، سایدلود مختص اروپاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشحالی هواداران ایرانی آیفون دوام نداشت، سایدلود مختص اروپاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید