آنالیز شیائومی Mi Box S نسل 2؛ یک پیشرفت قابل قبول

به گزارش وبلاگ عمومی، شیائومی Mi Box S یکی از دستگاه های اندروید باکس محبوب در بازار است که امتحان خود را پس داده و حالا نسل دوم این مدل حتی از قابلیت های بیشتری هم برای تبدیل تلویزیون به یک دستگاه هوشمند بهره می برد.

آنالیز شیائومی Mi Box S نسل 2؛ یک پیشرفت قابل قبول

این دستگاه از نوترین اندروید باکس های شیائومی محسوب می گردد که در سال 2023 عرضه شده و کیفیت تصویری بسیار بالاتری نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد. با استفاده از آن می توانید فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، موسیقی و بازی های مختلف را به وسیله اینترنت در تلویزیون خود پخش و اجرا کنید.

اندروید باکس شیائومی مدل Mi Box S 2nd gen MDZ-28-AA تحت گوگل تی وی (Google TV) اجرا می گردد که بر پایه اندروید تی وی طراحی شده است و از طیف گسترده ای از سرویس های پخش از جمله نتفلیکس، هولو، آمازون پرایم و یوتیوب پشتیبانی می نماید. بعلاوه با بهره گیری از دستیار صوتی گوگل می توانید تنها با استفاده از صدای خود برنامه ها را پخش کنید، فیلم ها را متوقف کنید و یا به جست وجو بپردازید. در این مطلب ویژگی های این دستگاه را مرور می کنیم.

طراحی

می باکس اس نسل 2 مانند بسیاری دیگر از محصولات شیائومی، طراحی مینیمال و زیبایی دارد و از پلاستیک مات برای بدنه آن استفاده شده است. با طول ضلع 92.25 و ارتفاع تنها 16.7 میلی متر، هنگام قرارگیری روی میز فضای زیادی هم اشغال نمی نماید و به عنوان یک دستگاه کوچک و جمع وجور حتی می تواند پشت تلویزیون هم قرار بگیرد. وزن آن هم تنها 147 گرم است که آن را برای جابه جایی بسیار کارآمد می نماید.

ویژگی های سخت افزاری

در قلب این محصول، پردازنده 4 هسته ای Amlogic S905X4 با واحدهای Cortex A55 جای گرفته است که به خوبی از پس اجرای برنامه های مختلف برمی آید. علاوه بر این، شیائومی می باکس اس نسخه 2، از 8 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم بهره می برد. هسته گرافیکی ARM-G31 MP2 دستگاه هم یاری می نماید تا تصاویر بسیار روانی نمایش داده گردد. اتصال دستگاه به اینترنت هم با استفاده از وای فای داخلی به صورت بی سیم انجام می گردد.

از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به پشتیبانی از DTS-HD و Dolby Audio و Dolby Vision و HDR10+ اشاره نمود که تجربه دیداری و شنیداری مطلوبی به ارمغان می آورند. این در حالی است که در نسخه قبلی این اندروید باکس، پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+ دیده نمی شد.

کنترل این دستگاه یک ابزار همه چیز تمام مجهز به میکروفون برای انجام فرامین صوتی با طراحی زیباست که دارای مادون قرمز و بلوتوث 360 درجه است. علاوه بر اینکه نسبت به نسل قبلی تغییرات اندکی در کلیدها وجود دارد و برای نمونه دکمه +Xiaomi TV و Apps اضافه شده است.

ویژگی های نرم افزاری

نسل دوم با پشتیبانی از گوگل تی وی شما را از مزایای کامل یک تلویزیون هوشمند با قیمت مناسب بهره مند می نماید. نکته قابل توجه دیگر این است که با کروم کست داخلی قادر خواهید بود که نمایشگر موبایل خود را به صفحه تلویزیون انتقال دهید.

رابط کاربری اندروید باکس شیائومی هم نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا نموده و ضمن طراحی مناسب، سرعت بالاتر، لذت کار با آن را بیشتر نموده است. این دستگاه از اپلیکیشن های مختلف به خوبی پشتیبانی می نماید و برنامه هایی مانند یوتیوب، نتفلیکس، اپل تی وی و شیائومی تی وی به صورت پیش فرض روی آن نصب هستند.

در زمینه گیمینگ هم این اندروید باکس از بازی های متنوعی پشتیبانی می نماید و بعضی بازی ها مانند Cosmo Run و Crossy Road هم از ابتدا روی آن نصب شده اند. علاوه بر این امکان نصب مستقیم برنامه ها و بازی ها از Google Play Store هم وجود دارد.

شیائومی در این دستگاه لانچر اختصاصی PatchWall خود را نیز گنجانده است که البته در مقابل لانچر اصلی گوگل تی وی فزونی خاصی ندارد و فقط می توان برای زیبایی رابط کاربری از آن استفاده کرد.

پورت ها

این دستگاه از درگاه های متنوع و کاملی بهره می برد که شامل یک پورت برای تأمین جریان برق دستگاه و یک پورت HDMI برای خروجی دستگاه می گردد. علاوه بر این دارای درگاه جک 3.5 میلی متری برای خروجی صدا هم هست. بعلاوه از یک پورت USB بهره می برد که امکان اتصال فلش مموری و هارد دیسک اکسترنال به آن وجود دارد.

پیشرفت ها نسبت به نسل 1

این دستگاه پیشرفت های زیادی نسبت به نسل قبلی خود یعنی Mi Box S (1st Gen) دارد که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره نمود:

پردازنده

Mi Box S (2nd Gen) دارای پردازنده چهار هسته ای Amlogic S905X4 است که سریعتر از پردازنده نسل قبلی است و قدرت پردازش بالاتری دارد. این باعث می گردد که دستگاه نسل 2 عملکرد بهتری در پخش فیلم ها و برنامه های تلویزیونی با کیفیت بالا داشته باشد. ضمن اینکه قابلیت های هوش مصنوعی بهتری هم نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد.

حافظه رم

Mi Box S (2nd Gen) دارای 2 گیگابایت حافظه رم است که مشابه نسل قبلی است اما به لطف پردازنده و نرم افزای قوی تر، از این فضا بهینه تر استفاده شده است و عملکردی روان تر را فراهم می نماید.

سیستم عامل

شیائومی در نسخه قبلی از سیستم عامل اندروید 8.1 استفاده نموده بود، در حالی که نسل نو از Google TV بر پایه نسخه اندروید به 11 بهره می برد که طراحی مجذوب کننده تر و قابلیت های بیشتری دارد. ضمن اینکه عملکرد روان تری هم از خود نشان می دهد.

پشتیبانی از Dolby Vision و +HDR10

نسخه 2 بعلاوه از فناوری های Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی می نماید که در نسل قبلی وجود نداشت. این استانداردها کیفیت تصویری بهتری برای دستگاه به ارمغان می آورند.

پشتیبانی از Dolby Atmos و DTS-HD

در نسخه نو از Dolby Atmos و DTS-HD پشتیبانی می گردد که یاری می نماید دستگاه، پخش صدای فراگیرتری نسبت به نسل قبلی داشته باشید که بر پایه استاندارد DTS بود. این تفاوت، به ویژه در صورت استفاده از ساندبار کاملا احساس می گردد.

نسخه HDMI

نسل دوم اندروید باکس شیائومی اکنون از HDMI 2.1 پشتیبانی می نماید که یک ارتقاء قابل توجه نسبت به نسل قبلی محسوب می گردد. لازم به ذکر است HDMI 2.1 از وضوح 8K با سرعت 60pfs و 4K در 120fps پشتیبانی می نماید در حالی که HDMI 2.0 از وضوح 4K با سرعت 60fps پشتیبانی می نماید. با این وجود نسخه دوم از تمام ظرفیت HDMI 2.1 بهره نمی برد و بنابراین با همان کیفیت تصویری 4K عرضه شده است.

شیائومی تی وی

در این نسخه، اپلیکیشن +Xiaomi TV به صورت پیش فرض نصب است که امکانات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. از جمله کانال های رایگان زیادی در آن وجود دارد.

نسخه بلوتوث

در نسل 2 شیائومی از بلوتوث نسخه 5.2 استفاده نموده است که نسبت به بلوتوث نسخه 4.0 در نسل قبلی بهبود دارد و سرعت بیشتری را برای انتقال داده فراهم می نماید. علاوه بر این دستگاه های بیشتری قابلیت اتصال به آن را دارند.

در مجموع می توان گفت که نسل 2 اندروید باکس شیائومی اس، با وجود شباهت های زیاد، پیشرفت های خوبی نسبت به نسل 1 داشته و اجرای برنامه ها در آن روان تر و کیفیت صوت و تصویر در آن بهتر است.

نکات مثبت و منفی

نکات مثبت

  • قیمت مناسب
  • رابط کاربری مطلوب و عملکرد روان
  • طراحی مینیمال و جمع وجور

نکات منفی

  • بعضی مسائل نرم افزاری
  • افزایش نیافتن حافظه داخلی و رم نسبت به نسل قبلی
  • کنترل می توانست نسبت به نسل قبلی بهتر باشد.

جمع بندی

اندروید باکس Xiaomi Mi Box S Gen 2 یک دستگاه کوچک و جمع وجور است که به سادگی تلویزیون شما را به یک دستگاه هوشمند تبدیل می نماید و انبوهی از امکانات را به اتاق نشیمن یا اتاق جلسات شما می آورد.

شیائومی در نسل دوم بهود خوبی در بعضی قسمت ها مانند پردازنده و سیستم عامل ایجاد نموده و کوشش نموده تا از استانداردهای بیشتری پشتیبانی کند. این تغییرات نه تنها به کیفیت بهتر صدا و تصویر در می باکس اس منجر شده است، بلکه کیفیت اجرای برنامه ها را هم بیشتر نموده و در مجموع لذت و راحتی کار با این اندروید باکس را افزایش داده است.

منابع: Xiaomi, Android PC TV, Dignited

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز شیائومی Mi Box S نسل 2؛ یک پیشرفت قابل قبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شیائومی Mi Box S نسل 2؛ یک پیشرفت قابل قبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید