محصولات برنده و بازنده بخش موبایل سونی در سال 2019

به گزارش وبلاگ عمومی، در ادامه آنالیز محصولات برنده و بازنده شرکت های مختلف به عملکرد بخش موبایل سونی در سال 2019 می پردازیم. در این سال بخش موبایل سونی فقط تعداد کمی گوشی روانه بازار کرد که در این میان درصد اندکی از آن ها حرفی برای گفتن داشتند. اما این کمپانی با وجود تمام مشکلاتی که دارد، هنوز دست از کوشش برنداشته و می خواهد بخشی از شکوه گذشته خود را به دست بیاورد.

محصولات برنده و بازنده بخش موبایل سونی در سال 2019

برنده: اکسپریا 1

اکسپریا 1 نخستین گوشی مجهز به نمایشگر اولد 4K با پشتیبانی از HDR محسوب می گردد. علاوه بر این نسخه گوشی شرکت سونی است که از دوربین سه گانه بهره می برد که در کنار دوربین اصلی، کاربران می توانند از دوربین های اولترا واید و تله فوتو استفاده نمایند. در این میان باید به اپلیکیشن اختصاصی مربوط به فیلمبرداری هم اشاره کنیم که امکانات زیادی را در راستای فیلمبرداری برای کاربران به ارمغان می آورد.

اگرچه این گوشی بی نقص نیست، ولی به احتمال زیادی افرادی که هنگام خرید این گوشی ایرفون بی سیم WH-1000XM3 نصیبشان شده از این خرید بسیار راضی هستند. ضمناً سونی مدتی قبل اندروید 10 را برای این گوشی منتشر نموده و این یعنی حالت تاریک می تواند زیبایی این نمایشگر جذاب را دوچندان کند.

بازنده: زمان بندی سونی

سونی در ماه فوریه سال 2019 از اکسپریا 1 رونمایی کرد که در آن موقع گوشی هیجان انگیزی بود اما زمانی که بالاخره روانه بازار شد، مشخصات این گوشی قدیمی به نظر می رسید. در زمان عرضه، شرکت های مختلف با عرضه گوشی های مبتنی بر نمایشگرهای 90 هرتز، دوربین های 48 مگاپیکسلی، سرعت شارژ بالای 40 وات و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر سروصدای زیادی به راه می انداختند.

اگرچه اکسپریا 1 همچنان گوشی جذابی به حساب می آید، ولی می توان گفت به دلیل ارائه در اواسط 2019 بخش زیادی از فروش را از دست داده است و اگر این گوشی سونی در همان اوایل سال 2019 عرضه می شد، شانس بیشتری برای فروش بالاتر داشت. امیدواریم در سال 2020 سونی از این موضوع درس گرفته باشد و گوشی های خود را بعد از معرفی به سرعت در زمان مناسبی به دست مشتریان برساند.

برنده: اکسپریا 5

اگرچه این گوشی هم چندان جمع وجور نیست ولی با توجه به استانداردهای امروزی، اکسپریا 5 به نوعی گوشی کوچکی محسوب می گردد؛ عرض این گوشی فقط 68 میلی متر است و در حقیقت سبک تر از گوشی XZ2 کامپکت به حساب می آید. اما با وجود اندازه کوچک تر، این گوشی مانند اکسپریا 1 از تراشه اسنپ دراگون 855 و دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی بهره می برد.

نمایشگر 6.1 اینچی اولد این گوشی مبتنی بر رزولوشن 4K نیست و در عوض از رزولوشن 1080 در 2520 بهره می برد. در این میان نسبت تصویر آن همچنان 21:9 است و از محتوای HDR هم پشتیبانی می نماید. ضمناً با وجود اینکه ظرفیت باتری آن اصلا بالا نیست، ولی در آزمایش های صورت گرفته توانسته در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشد.

برنده: اکسپریا 10 پلاس

شرکت سونی در سال 2019 هم گوشی های گران قیمتی عرضه کرد و به عنوان مثال اکسپریا 10 پلاس ابتدا در اروپا 430 یورو قیمت داشت که حالا به زیر 300 یورو کاهش پیدا نموده است. این گوشی به غیر از دوربین اصلی از یک دوربین تله فوتو با زوم 2 برابری بهره می برد و تراشه اسنپ دراگون 636 آن دارای هسته های قدرتمندتر Kryo 260 Gold است.

این گوشی در اوایل سال آینده اندروید 10 را دریافت می نماید و کاربران می توانند فیلم های سینمایی به نسبت تصویر 21:9 را با نمایشگر 6.5 اینچی 1080p این گوشی تماشا نمایند. روی هم رفته اگرچه این گوشی در برابر گوشی های چینی مجهز به ویژگی های پر زرق وبرق و دوربین های 48 و 68 مگاپیکسلی حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما روی هم رفته میان رده مناسبی محسوب می گردد.

بازنده: اکسپریا 10

سونی در سال 2019 همچنین از اکسپریا 10 رونمایی کرد که با برچسب قیمت 350 یورو روانه بازار شد. بخش موبایل سونی روی هم رفته نشان داده که از لحاظ قیمت گذاری، علاقه زیادی به تغییر رویه خود ندارند. گوشی های موجود در این محدوده قیمت جذابیت زیادی دارند که اکسپریا 10 مجهز به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و اسنپ دراگون 630 نمی تواند در برابر آن ها عرض اندام کند.

اگرچه قیمت این گوشی در بازار اروپا در حال حاضر به زیر 200 یورو رسیده، اما تراشه مبتنی بر 8 هسته A53 توانایی چندانی ندارند و عمر باتری آن هم اصلا قابل توجه نیست. ویژگی هایی مانند امکان ضبط ویدیوهای 4K، اسپیکرهای باکیفیت و نمایشگر مبتنی بر نسبت تصویر 21:9 به تنهایی برای فروش گوشی کافی نیستند.

  • محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2019
  • محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2019
  • محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2019
  • محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2019

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "محصولات برنده و بازنده بخش موبایل سونی در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده بخش موبایل سونی در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید