واکنش آمریکا به تعمیق روابط ایران و پاکستان

به گزارش وبلاگ عمومی، ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پی توسعه روابط ایران و پاکستان با افتتاح یک بازارچه مرزی گفت که ترجیح می دهد در این زمینه اظهارنظری نکند.

واکنش آمریکا به تعمیق روابط ایران و پاکستان

در حالیکه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با افتتاح یک بازارچه مرزی پیشرفت قابل توجهی داشته است، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ترجیح داد در این زمینه سکوت کند و اظهارنظری نداشته باشد.

بنابر گزارش این رسانه پاکستانی، روز پنج شنبه (28 اردیبهشت ماه) بازارچه مرزی یشین با حضور شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران افتتاح شد و دو طرف با هدف تقویت روابط تجاری میان ایران و پاکستان با یکدیگر ملاقات کردند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به درخواست جئو نیوز برای اظهار نظر درباره پیشرفت روابط میان تهران و اسلام آباد گفت: ما از این ملاقات (میان شهباز شریف و ابراهیم رئیسی) آگاه هستیم. ما هیچ اظهارنظری در خصوص این تعامل نداریم.

با این حال، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا بر اهمیت روابط خود با اسلام آباد تاکید نمود و گفت که تضمین رشد مالی پاکستان، امنیت انرژی و پایداری زیست محیطی اولویت روابط دوجانبه ایالات متحده با پاکستان است.

به گزارش جئو نیوز، انتظار می رود افتتاح بازار معاش مرزی مند-پیشین بستری پررونق برای افزایش تجارت فرامرزی، تقویت رشد مالی و گشودن راه های فرصت تازه برای کسب وکارهای محلی فراهم کند.

گفتنی است این بازارچه یکی از شش بازارچه مرزی است که در مرز پاکستان با ایران احداث شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "واکنش آمریکا به تعمیق روابط ایران و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به تعمیق روابط ایران و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید