راهنمای برترین تنظیمات مانیتور برای تجربه خوب در بازی ها

به گزارش وبلاگ عمومی، شاید بتوان گفت که مانیتور گیمینگ یکی از مهم ترین بخش های یک سیستم بازی است. مانیتور به شما بازی را ارائه و نشان می دهد و در نتیجه در تجربه شما تأثیر بسیار زیادی دارد. نکته اصلی اینجاست که اگر شما یک سیستم بسیار قدرتمند داشته باشید ولی مانیتور خوبی در اختیار نداشته باشید، نمی توانید از قدرت سیستم خود استفاده نموده و تمامی هزینه های شما به هدر خواهد رفت. در کنار یک مانیتور قدرتمند، تنظیمات هم اهمیت بسیار زیادی دارد. امکان دارد که شما یک مانیتور قوی و خوب داشته باشید ولی تنظیمات درستی را برای آن انتخاب ننموده و در نتیجه با محتوای جالبی روبرو نخواهید شد. در نتیجه شما در کنار یک مانیتور خوب باید اطلاعات نسبتاً زیادی نسبت به مانیتور خود داشته باشید تا بتوانید به برترین نحو از آن بهره ببرید. در این مطلب سعی نموده ایم راهنمای برترین تنظیمات مانیتور برای تجربه عالی بازی ها را به شما ارائه کنیم.

راهنمای برترین تنظیمات مانیتور برای تجربه خوب در بازی ها

با توجه به این که تنظیمات و قابلیت های شخصی سازی در دنیای گیمینگ روی کامپیوتر بسیار زیاد است، بازیکنان باید دانش خوبی از دنیای سخت افزار داشته باشند. حال اینکه چه چیزی یک تجربه گیمینگ را بهتر می نماید بیشتر به سلیقه کاربر بستگی دارد. برای مثال بعضی نرخ فریم بالاتر را انتخاب نموده و بعضی به کیفیت گرافیکی بیشتر توجه می نمایند. نکته اصلی اینجاست که کاربر هر کدام را که انتخاب کند، باید مانیتور با آن همراهی کند. در نتیجه تنظیمات مانیتور و گرافیک اهمیت زیادی در تجربه گیمینگ دارد.

برترین تنظیمات مانیتور گیمینگ برای تجربه بازی

تجربه گیمینگ خود را بهتر کنید

بسیاری از افراد معتقد هستند که گرافیک بالاتر به معنای گیم پلی بهتر نیست. این حرف تا حدی درست است. با این حال اگر گرافیک یک بازی در سطح بالایی قرار داشته باشد، جزئیات آن بیشتر معین شده و در نتیجه گیم پلی دقیق تری به کاربر ارائه می دهد. بسیاری از سازندگان بازی بیشتر روی گرافیک تمرکز دارند و به این موضوع معتقد هستند که گرافیک بالاتر به این معنا است که کاربر می تواند از تمام زحماتی که سازندگان برای یک بازی کشیده اند، لذت ببرد.

نکته اصلی اینجاست که مانیتور بهتر فقط به تجربه گیمینگ شما یاری نمی نماید. با مانیتور بهتر شما فیلم ها را دقیق تر دیده و در کل تجربه بصری بهتری خواهید داشت. در کل داشتن یک مانیتور بهتر با تنظیمات دقیق می تواند تجربه کاربری را بهتر نموده و تأثیر بسیار زیادی روی بحث گیمینگ داشته باشد.

حال با جزئیات به آنالیز تمامی جنبه های برترین تنظیمات مانیتور کامپیوتر برای تجربه بهتر بازی خواهیم پرداخت.

تنظیم سطح روشنایی صفحه نمایش

اولین چیزی که کاربر با آن برخورد می نماید، سطح روشنایی صفحه نمایش (Brightness Level) است. تقریباً تمامی مانیتورهای موجود در بازار این تنظیمات را در خود داشته و شما باید با دقت آن را آنالیز کنید. نکته اصلی اینجاست که نور صفحه نمایش باید با نور محیط اطراف شما هماهنگی داشته باشد. در نتیجه اگر نور اتاق شما بیش از حد کم باشد، باید نور صفحه نمایش را کم نموده تا چشمانتان آسیب نبیند و اگر اتاق شما نور زیادی داشته باشد، باید نور صفحه نمایش را زیاد کنید تا بتوانید جزئیات بازی را به خوبی دیدن کنید.

چیزی که باید به آن توجه زیادی بکنید این است که نور صفحه نمایش نه تنها برای تجربه گیمینگ شما اهمیت دارد بلکه روی سلامتی شما هم اثر خواهد گذاشت. در نتیجه اگر شما این تنظیمات را دقیق انجام ندهید، به چشمان خود آسیب زده و دید خود را کاهش خواهید داد. پس در قسمت تنظیمات باید به نور صفحه نمایش توجه بسیار زیادی بکنید.

نرخ به روزرسانی صفحه نمایش خود را تنظیم کنید

این مورد یک مشکل کاملاً معمول میان گیمرهای کامیپوتر است. نرخ به روزرسانی صفحه نمایش معمولاً به شکلی عمل می نماید که سطح گرافیکی بازی را ثابت نگه داشته ولی امکان دارد که فریم های آن تغییر کند. در اصل تمرکز بازی به جای نرخ فریم، به سطح گرافیکی است. نکته اینجاست که این نرخ فریم ممکن است کاهش زیادی نسبت به قبل داشته باشد و تأثیر زیادی روی تجربه گیمینگ کاربر داشته باشد.

حال اگر شما این تنظیمات را روی بیشتری حالت خود بگذارید، شما می توانید سطح بالای گرافیکی بازی خود را حذف نموده و نرخ فریم نیز تغییر زیادی نداشته باشد. این سیستم در بیشتر مانیتورهای امروزی وجود داشته و مواردی که توانایی نرخ فریم های بسیار بالا را دارند نیز بهتر این موضوع را کنترل می نمایند.

تاری حرکتی را تنظیم کنید

تاری حرکتی (Motion Blur) یکی از تنظیمات بسیار رایج در بازی های مختلف است. این تنظیمات در اصل یک حالت تاری را در هنگام حرکت مانند دنیای واقعی ایاد نموده که باعث می گردد شما حس بهتری نسبت به یک بازی داشته باشید. نکته اصلی اینجاست که در بسیاری از صفحه های نمایش این موضوع به خوبی نشان داده نمی گردد. همینطور اینکه بسیاری از کاربران اصلاً از این حالت خوششان نیامده و در نتیجه باعث می گردد تجربه یک فرد در بازی به طور کامل خراب گردد. در نتیجه شما در ابتدا کاری به آن نداشته باشید ولی اگر حس کردید روی تجربه بازی شما اثر دارد بهتر است آن را خاموش کنید.

تنظیمات رنگ

در مرحله بعد راهنمای برترین تنظیمات مانیتور برای بازی، به تنظیمات رنگ می پردازیم. تنظیمات رنگ در وضوح تصویر اهمیت بسیار زیادی دارد. در نتیجه بسیاری از مانیتورها دارای تأییدیه های مختلف هستند که دقیق ترین رنگ را به کاربران ارائه می دهند. همینطور اینکه دقیق بودن رنگ باعث می گردد گرافیک بازی نیز بهتر نشان داده گردد و در کل یک تجربه بسیار خوب به کاربر ارائه می دهد. در کل یک صفحه نمایش از سه رنگ RGB یا قرمز، سبز و آبی تشکیل شده است. شما در تنظیمات می توانید شدت هر کدام را معین نموده و وضوح رنگ ها را برای خود بهتر کنید. نکته اصلی اینجاست که امکان دارد بنا بر چشمان شما تنظیمات رنگ متفاوت باشد. در نتیجه لزومی ندارد که شما دقیقاً مانند دوست خود صفحه نمایش را تنظیم نموده و باید بنابر سلیقه خود این کار را انجام دهید.

موارد دیگری که در رنگ تأثیر دارند

  • کنتراست: این تنظیمات به شما اجازه می دهد تا رنگ ها را از هم تفکیک نموده یا بیشتر با هم ترکیب کنید. در کل این تنظیمات باید در حد 50 تا 55 باشد تا یک تعادل خوبی به کاربر ارائه بدهد.
  • دقت (Sharpness): این تنظیمات به شما یاری می نماید که با دقت خط های هر ساختار را مشاهده کنید. همینطور اینکه می توانید به طور کامل سطوح را جدا نموده و آن ها را از یکدیگر تشخیص دهید. تنظیمات دقت را در حد 7 تا 10 بگذارید تا همه موارد به راحتی قابل تشخیص باشند.
  • دما (Tempreture): دمای یک صفحه نمایش به این معنا است که رنگ ها به سمت گرمی (زرد) یا به سمت سردی (آبی) بروند. در نتیجه شما بنابر سلیقه خود این مورد را تنظیم نموده و کوشش کنید بیش از حد آن را تغییر ندهید.
  • نور آبی: تنظیمات نور آبی به شدت اهمیت دارد. به علت اینکه این نور نسبت به رنگ های دیگر غالب بوده و بسیار معین است. همینطور اینکه این نور می تواند چشم شما را تا حد زیادی خسته کند. در نتیجه بهتر است، برترین حالت را انتخاب نموده و کمی آن را کم کنید.

قدرت رزولوشن

رزولوشن یکی از مهم ترین شاخصه های یک صفحه نمایش است. با این حال شما باید برای رزولوشن بالاتر قیمت بیشتری هم پرداخت کنید. در کل بهتر است که رزولوشن صفحه نمایش شما 1440p باشد. البته این در صورتی است که سیستم شما بتواند بازی ها را در این رزولوشن اجرا کند ولی در کل این رزولوشن تعادل بسیار خوبی از قیمت و کیفیت است که باعث می گردد برترین مورد باشد. همینطور اینکه این رزولوشن در میزان مانیتورها کافی بوده و بیشتر از آن فشار زیادی به کارت گرافیکی و سیستم شما می آورد. شما می توانید صفحه نمایش با رزولوشن 4K هم تهیه بکنید ولی این صفحه نمایش برای میزان مانیتورها بهینه نبوده و بیشتر در کاربری های بسیار حرفه ای مثل طراحی کاربرد دارد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم برترین تنظیمات مانیتور برای بازی یا همان گیم را به شما آموزش دهیم. برترین مانیتوری که شما می توانید تهیه کنید، موردی است که برترین تجربه را به شما ارائه داده و از طرفی به چشمان شما آسیب نمی زند. نکته اصلی اینجاست که شما در کنار بودجه باید به موارد زیادی توجه کنید تا یک مانیتور خوب را تهیه کنید که برای این کار می توانید از راهنمای خرید برترین مانیتور گیمینگ بهره ببرید. از طرفی در صورت خرید یک مانیتور خوب باید برترین تنظیمات را برای تجربه گیم ها انتخاب نموده تا به طور کامل از صفحه نمایش خود بهره ببرید.

منبع: Goombastomp

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای برترین تنظیمات مانیتور برای تجربه خوب در بازی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای برترین تنظیمات مانیتور برای تجربه خوب در بازی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید