مصالح ساختمانی

سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می نماید

استفاده از سیمان حاوی گرافین در مرکز شست وشوی چرخ خودروهای سنگین، عملکرد عالی این سیمان نانویی را که 30درصد استحکام بیشتری دارد، به وضوح آشکار کرد.

27 فروردین 1403

نیمه گمشده پادشاه مصری پس از 100 سال کشف شد!، عکس

نیمه گمشده مجسمه رامسس دوم در مصر پس از 100 سال کشف شد. تحقیقات بیشتر نشان داده است که این قطعه سنگ آهک مکمل بخش پایینی آن است که تقریباً یک قرن پیش در سال 1930 از طریق گونتر رودر باستان شناس آلمانی کشف شد.

25 اسفند 1402

یک خودروی تازه پلاک ملی در خیابان!، عکس

سایپا اطلس در خیابان های کشور دیده شده است؛ این خودرو گرچه از طریق سازنده، خودرویی مستقل قلمداد می شود اما در اصل فیس لیفت سایپا کوییک محسوب می شود.

27 بهمن 1402

مُرغانه پُورد لاله دشت یادگار راه شاه عباسی

پورد یا پورت در زبان گیلکی به پل گفته می شود؛ پل خشتی در روستای لاله دشت در شهرستان کوچصفهان، یکی از چندین پل خشتی بجامانده از راه شاه عباسی است که در دوره صفویه و برای توسعه جاده ابریشم ساخته شده است.

15 بهمن 1402

بازدید از اولین موزه صنعت سیمان تا 15 فروردین 1402 رایگان است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، بازدید از اولین موزه صنعت سیمان تا 15 فروردین 1402 رایگان است.

12 بهمن 1401

تصاویر ، 70 هکتار حفره عمیق در تهران ، بهره کشی و رهاسازی زمین به وسیله مالکان

شهردار منطقه 18 در خصوص آخرین شرایط شن چاله های این منطقه گفت: مجموع مساحت شن چاله ها و فضای پیرامونی آنها حدود 200 هکتار است، اما مساحت خود شن چاله 70 تا 80 هکتار است که پنج مالک اصلی دارد.

8 شهریور 1401

فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن

فرودگاه کانسای ژاپن را بهتر بشناسیدفرودگاه بین المللی کانسای ژاپن (Kansai International Airport)، از حیث اهمیت به عنوان دومین فرودگاه مهم ژاپن به شمار میرود. این فرودگاه مدرن بر روی جزیره ای مصنوعی در خلیج ازاکای ژاپن و در فاصله 38 کیلومتری جنوب غربی از فرودگاه ازاکا...

31 خرداد 1401

زانودرد عصبی چیست؟

زانو درد شکایتی رایج است که در سنین مختلف بر افراد تأثیر می گذارد. این مشکل با آسیب هایی مانند پاره شدن رباط یا غضروف خردشده ایجاد می گردد.

10 خرداد 1401

هشت میلیارد تومان آسیب سیل به آثار تاریخی ایلام

آسیب به آثار تاریخی ایلاممدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از هشت میلیارد تومان آسیب به آثار تاریخی ایلام در اثر سیل نوروز سال جاری اطلاع داد. عبدالمالک شنبه زاده بر اساس گزارشی از ایسنا گفت که باران و سیلی که در ادامه آن جاری...

2 خرداد 1401

ابلاغ تغییر سقف نرخ خوراک و سوخت 6 صنعت بورسی

شرکت ملی گاز از ابلاغ تغییر سقف نرخ خوراک و سوخت 5 و 2 هزار تومانی برای پترو پالایشی ها، فولادی ها، صنایع فلزی، سیمان، قند و شکر، کاشی و سرامیک از ششم بهمن و تعدیل صورت حساب ها خبر داد.

23 اردیبهشت 1401

جبران خسارت سیل به تمام مددجویان کمیته امداد، یاری به سیل زدگان از 122 میلیارد تومان گذشت

در پی وقوع سیل اخیر در استان های جنوبی کشور و واردآمدن خسارت های سنگین به بعضی از هموطنان، بنیاد مستضعفان تمامی خسارت های وارده به احشام و لوازم خانگی مددجویان سیل زده تحت پوشش کمیته امداد در 4 استان جنوبی را عهده دار شد.

2 اردیبهشت 1401

روش های اجرای بتن اکسپوز در دکوراسیون اتاق خواب امروزی

اجرای بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی منازل مسکونی، امروزه معروفیت و محبوبیت بسیاری یافته است. اگرچه شاید الان هم بتن بعنوان اولین گزینه ای که برای تزیین دکوراسیونی گرم و کلاسیک در محیط اتاق به فکر مان می رسد نباشد اما این ماده برخلاف چیزی که فکرش را می...

6 شهریور 1400

دانشگاه شهید باهنر کرمان دارای یک بلوک خوابگاه متاهلی است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه شهید باهنر دارای یک بلوک خوابگاه متاهلی با ظرفیت 130 واحد در داخل محیط دانشگاه است.

20 اردیبهشت 1400

بتن ریزی در هوای گرم ؛ تأثیرات، مسائل و الزامات

مسئله بتن ریزی در هوای گرم گرما نیست! زیرا بتن از طریق هیدراتاسیون شروع به سخت شدن می کند. هنگامی که دمای بتن از 27 سانتی گراد گرم تر می شود، فرایند هیدراتاسیون سریع شده و بتن به سرعت گرما تولید می کند. زمانی که هوا خیلی گرم است، آب بتن به سرعت تبخیر می شود؛...

18 اسفند 1399

طرز تهیه پودر چیلی

پودر چیلی به عنوان چاشنی تند در بسیاری از غذاهای ایرانی و خارجی استفاده می شود و در بین افرادی که طعم تند را دوست دارند، مورد توجه خواهد بود

13 آذر 1399

خبرنگاران هیچ موردی از بروز وبا در خوزستان گزارش نشده است

اهواز - خبرنگاران - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: هیچگونه گزارشی مبنی بر بروز وبا در خوزستان اعلام نشده است.

30 تیر 1399