کارت ویزیت و مزایای استفاده از آن

به گزارش وبلاگ عمومی، از مهم ترین راه های تبلیغات می توان به کارت ویزیت اشاره نمود. مشاغل و کسب وکارها در هر مرحله ای که باشند باید از راه بازاریابی و استفاده از روش های مختلف به تبلیغ بیزینس خود بپردازند.

کارت ویزیت و مزایای استفاده از آن

امروزه افراد برای تبلیغ برند خود راه های دیجیتالی و جدیدی را امتحان می نمایند اما کارت های قدیمی که در طرح و رنگ های زیبا برای معرفی کسب وکار استفاده می شد هنوز هم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

اگر شما نیز قصد استفاده از آن را دارید بهتر است آشنایی کاملی با این کارت و مزایای آن پیدا کنید. برای آگاهی از این موضوع تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید از کارت ویزیت استفاده کنیم؟

این کارت مربع یا مستطیلی شکل که معمولا از کاغذ ساخته شده و روی آن اطلاعات مهمی مانند نام کسب وکار، لوگو و شماره تماس درج می گردد از اهمیت بالایی در برندینگ و توسعه بیزینس شما دارد.

به طور کلی استفاده از کارت ویزیت با پیشرفت گرافیک و طراحی های زیبا رشد چشم گیری داشته است به گونه ای که هنوز هم روش های نوین نتوانسته اند جای آن را بگیرند.

جالب است بدانید این کارت در کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن و کره نیز مورد استفاده قرار می گیرد و این نشا ن دهنده اهمیت بالای آن ها در تبلیغات است.

ارزان بودن

یکی از راه های کم هزینه در تبلیغات که استفاده از آن راحت بوده و نتیجه خوبی را برای کارفرما رقم می زند استفاده از کارت های ویزیت با طراحی مدرن و زیبا است.

راهی برای جذب مخاطب

با استفاده از این کارت مخاطب را به عضویت در شبکه های اجتماعی دعوت کنید. این کار تاثیر زیادی در افزایش مشتریان شما دارد. بعلاوه به بیزینس شما اعتبار بیشتری می بخشد.

توسعه روابط

فرض کنید به طور اتفاقی با فرد مهمی دیدار نموده و در زمینه کسب وکار با یکدیگر به نتیجه خوبی می رسید. حال اگر به هر دلیلی نتوانستید شماره تماس وی را بگیرید هیچ راه ارتباطی باقی نمی ماند. اما در صورت داشتن کارت شما به هدف خود خواهید رسید و ارتباطتان ادامه می یابد. بعلاوه فرد مقابل نسبت به شما اعتماد بیشتری کسب می نماید.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

برای نتیجه گیری بهتر باید از طرح های خاص و خلاقانه استفاده گردد. زیرا بازاریابی زمانی اتفاق می افتد که مخاطب در اولین نگاه به کارت تحت تاثیر قرار بگیرد.

بعلاوه بهتر است از رنگ های روان شناسی شده و هماهنگ با کسب وکار در طراحی کارت استفاده گردد تا حس مناسب به افراد القاء شده و ماندگاری در فکر وی صورت گیرد.

با پیاده سازی نکات گفته شده و ارائه کارت بین مخاطبان و مشتریان، به دیده شدن بیزینس و رشد کسب وکار خود یاری می کنید.

مشخصات یک کارت ویزیت خوب

علاوه بر زیبایی ظاهری و انتخاب رنگ مناسب برای بهتر دیده شدن و جذب مخاطب، لازم است اطلاعاتی که روی کارت درج می گردد نیز کامل و مفید باشد.

  • درج لوگو: اگر کسب وکار تازه ای راه اندازی نموده اید و هنوز لوگوی مناسب را انتخاب نکردید همین الان دست به کار شوید. قدرتی که اشکال و حروف به برند شما می دهند بسیار شگفت انگیز است. این طرح باید حتما روی کارت چاپ گردد.
  • نام برند: شناسایی کسب وکار به وسیله نام برند اتفاق می افتد. پس حتما نام بیزینس خود را با فونت های زیبا روی کارت ثبت کنید.
  • معرفی کسب وکار: از آنجایی که کارت ها میزان کوچکی دارند معرفی کسب وکار باید خیلی مختصر، جامع و مفید باشد. به گونه ای که مخاطب از حجم زیاد نوشته ها خسته نگردد.
  • مشخصات تماس و راه های ارتباطی: شماره تماس مهم ترین و معتبرترین راه ارتباطی است که باعث ایجاد اعتماد می گردد. بعلاوه بهتر است لینک بعضی صفحات و کانال های شبکه های اجتماعی نیز روی کارت درج گردد. در صورت حضوری بودن کسب وکار، درج آدرس روی کارت می تواند از موارد مثبت در ایجاد اعتماد باشد.

انواع کارت ویزیت از نظر شکل ظاهری

کارت های ویزیت را می توان در 2 نوع چاپ کرد که عبارت اند از:

  • کارت مات: ظاهری شیک و مدرن داشته اما نسبت به آب آسیب پذیر است. زیر نور کاملا خوانا بوده و قیمت بالاتری نسبت به کارت براق دارد.
  • کارت براق: در این کارت تصاویر وضوح بیشتری داشته و مناسب برای طرح های رنگی است. زیر نور خوانایی کمی دارد.

مشاغلی که باید از کارت ویزیت استفاده نمایند

می توان گفت تمامی کسب وکارها باید از این کارت های سودمند استفاده نمایند تا در دنیای تبلیغات عقب نمانند. البته در طراحی کارت ها باید از طرحی استفاده گردد که هم خوانی کاملی با کسب وکار داشته و تضاد ایجاد نکند. به عنوان مثال کارت ویزیت ابزار یراق که جزء مشاغل صنعتی است و نباید در آن از طرح های فانتری استفاده گردد.

از دیگر نمونه هایی که می توان آنالیز کرد کارت ویزیت کلید سازی است. استفاده از طرح کلید و قفل، بعلاوه انتخاب رنگی که بتواند برای مخاطب مجذوب کننده باشد کار مسئله ای است که یک گرافیست حرفه ای باید از پس آن برآید.

مشاغلی مانند رستوران، فروشگاه، تولیدی ها و... همگی احتیاج به تبلیغ از راه تهیه کارتی با مناسب ترین و مجذوب کننده ترین طرح دارند.

جمع بندی

کارت ویزیت یکی از راه های بازاریابی است که با وجود تنوع و پیشرفت تکنولوژی و تبلیغات هنوز هم در بین افراد از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

تفاوتی ندارد شما صاحب یک بیزینس بزرگ باشید یا کسب وکار تازه ای ایجاد نموده اید در هر صورت برای اعتبار بخشیدن به شغل و حرفه خود بهتر است از کارت های ویزیت بهره ببرید.

این کارت نسبت به سایر راه های تبلیغاتی مقرون به صرفه تر بوده و یاری می نماید تا افراد روابط خود را توسعه دهند. البته نتیجه بخشی کارت در صورتی اتفاق می افتد که برای طراحی از طرح های خلاقانه و رنگ متناسب با کسب وکار استفاده گردد.

برای طراحی اصولی یک کارت درج اطلاعاتی مانند لوگو، نام برند، معرفی کسب وکار و اطلاعات تماس لازم است. در غیر این صورت احتمال نتیجه گیری کاهش می یابد.

مجموعه های زیادی به یاری گرافیست های حرفه ای طرح زیبا و مجذوب کننده برای انواع مشاغل ایجاد می نمایند که با یاری آن ها می توانید کسب وکار خود را معرفی و تبلیغ کنید.

ایران طرح سایتی است که می توانید در آن به دانلود طرح مورد علاقه خود بپردازید چراکه با فراهم آوردن کارت های ویزیت متناسب با شغل های گوناگون آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

منبع: فرارو

به "کارت ویزیت و مزایای استفاده از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت ویزیت و مزایای استفاده از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید