کاراف، ارائه دهنده مشاوره های تخصصی در خرید و فروش خودرو

به گزارش وبلاگ عمومی، استارت آپ کاراف با حضور نخبگان صنعت خودرو به خدمات فروش و پس از فروش خودرو می پردازد.

کاراف، ارائه دهنده مشاوره های تخصصی در خرید و فروش خودرو

به گزارش وبلاگ عمومی، روابط عمومی کاراف گفت و گویی با مدیرعامل این مجموعهانجام داده که در آن وی به نکاتی در خصوص بازار خودرو پرداخته است که در پی می آید:

1. اگر بخواهید کاراف را در چند جمله کوتاه و ساده تعریف کنید، چه می گویید؟

استارت آپ کاراف با هدف ارائه مشاوره های تخصصی در تمامی زمینه ها به خریداران و فروشندگان خودرو با جمع آوری نخبگان صنعت خودرو در حوزه فروش و خدمات پس از فروش در سال 1397 کار خود را آغاز کرد. در فاز اول توانست به الگوریتم منطقی نحوه قیمت گذاری خودروهای کارکرده در بازار ایران دست یابد که می تواند با دقت بالا قیمت واقعی خودرو را محاسبه و به خریداران اعلام کند. در کنار این بانک اطلاعاتی مهم، برای اولین بار اقدام به جمع آوری بانک اطلاعاتی هزینه های نگه داری خودروهای موجود در بازار کردیم و توانستیم تمامی مواردی که در هنگام تصمیم گیری خودرو به ذهن خریداران می رسد را پاسخ دهیم. سپس با طراحی و تولید دستگاه های مورد نیاز در حوزه کارشناسی خودرو و ایجاد استانداردهای به روز (کارشناسی بدنه و فنی خودرو)، گام بلندی برای ارائه خدمات خاص و تخصصی به مشتریان خود بر داشته ایم. و با عقد قرارداد همکاری با معتبرترین و بزرگترین فعالان بخش خودرویی در سراسر کشور، آماده ارائه خدمات خرید، فروش و خدمات پس از فروش خودرو در 10 استان کشور می باشیم.

2. کاراف در بازار خودرو کشور چه کمبودها و گره هایی را تشخیص داده است؟ این کمبودها چه پیامدهای منفی برای خریداران و فروشندگان خودرو دارد؟

اولین مسئله ای که در بازار خودرو مشاهده می شود.

خریداران خودرو در بررسی های خود قبل از خرید با چهار پرسش اساسی روبرو می باشند:

1- قیمت واقعی خودرو کارکرده.

2- اطلاع از هزینه های نگه داری و افت قیمت خودرو.

3- عدم وجود ساز و کار لازم برای خرید و فروش خودرو از شهرهای دیگر.

4- عدم اعتماد به اظهارات فروشنده در خصوص سلامت فنی و بدنه خودرو.

عدم داشتن اطلاعات لازم و کافی به صورت هم زمان در این بخش ها، سبب ایجاد ضررهای مالی برای خریداران و فروشندگان خودرو می شد که ما سعی کردیم به تمامی این مسائل را رفع کنیم.

3. کاراف برای رفع کدام یک از این مسائل پا به میدان گذاشته است و برای هر یک از این مسائل چه راهکاری دارد؟

1- به منظور کمک به خریداران و فروشندگان عادی خودرو، سایت کاراف با ایجاد ابزار هوشمند قیمت گذاری های آنلاین این امکان را به خریداران و فروشندگان عادی می دهد که مانند فعالان حرفه ای بخش بازار نسبت به قیمت گذاری خودرو مورد نظرشان اقدام کنند.

برای درک بهتر این موضوع به یک نمونه اشاره می شود طی چند روز گذشته خودرو پراید 131 با کارکرد 220 هزار کیلومتر و مدل 1390 با قیمت 357/000/000 ریال معامله می شد که معادل 78 درصد قیمت خودرو صفر مشابه می باشد (در حال حاضر قیمت خودرو صفر این مدل در بازار 500/000/000 ریال می باشد) این نشان می دهد که ارزش این خودرو به واسطه 9 سال افت مدل و کارکرد 220 هزار کیلومتر تنها 143/000/000 ریال یا معادل 28 درصد کاهش یافته، در حالی که افت ارزش خودرو فرسوده با عمر 20 سال، در حدود 80 درصد قیمت خودرو صفر می باشد و با توجه به افزایش هزینه های نگهداری و خرابی برای خودروهای با سال و کارکرد بالا، قیمت خودروی مدل 1390 با کارکرد 220.000 کیلومتر تنها 280/000/000 ریال (یا 44 درصد قیمت صفر) نه 357.000.000 ریال می باشد. به عبارت دیگر متاسفانه به علت نبود سیستم جامع ارزش گذاری خودرو، این خودرو با قیمت های بالاتر از واقعیت آگهی شده و خریداران این خودروها هزینه بالاتری از ارزش واقعی خودرو را پرداخت می کند.

2- از سوی دیگر با شناخت هزینه های سرویس های تمامی خودروهای موجود در کشور و مصرف سوخت آنها ابزارهای آنلاین در سایت قرار داده شده تا با انتخاب هر برند و مدل خودرو، خریداران بتوانند تمامی هزینه های خودروی خود را در 5 سال اول محاسبه و از آن آگاهی یابند.

3-با توجه به محدودیت های خرید و فروش بین شهرهای مختلف نظیر فاصله و هزینه های رفت و آمد، عدم وجود کارشناس خودرو امین و نگرانی های نقل و انتقال مالی و پیگیری های اسنادی موجب شده است بسکمک از خریداران و فروشندگان از انجام این امر دوری کنند به این منظور این کاراف با همکاری معتبرترین فعالان حوزه خودرو در کشور و با تدوین بالاترین استانداردها، این امکان را به خریداران و فروشندگان می دهد که بتوانند خدمات خرید و فروش خودرو در کلیه بازارهای کشور را با حفظ استانداردهای مورد نیاز داشته باشند.

4- طراحی و تولید دستگاه هایی جهت افزایش دقت کارشناسی فنی و بدنه خودرو.

4. کاراف نسبت به سامانه های مشابه، چه مزیت هایی دارد؟

همان طور که توضیح دادیم ما توانستیم به صورت هم زمان تمامی بانک های اطلاعاتی مهم در زمان تصمیم گیری خریداران برای انتخاب خودرو از قبیل: اعلام قیمت واقعی خودرو کارکرده، برآورد هزینه تعمیر و نگه داری خودرو، اعلام میزان افت قیمت خودرو را در سایت کاراف ایجاد کنیم و در ادامه با ایجاد استانداردها خاص در حوزه کارشناسی فنی و بدنه خودرو و تولید دستگاه های کاربردی در جهت کم کردن خطای انسانی، خدمات خود را نسبت به دیگر شرکت های مشابه متفاوت کرده و با همکاری با بزرگان صنعت خودرو در استان های دیگر، شبکه خدمات خرید و فروش خود را گسترده کردیم که تا به امروز در کشور مشابه ای نداشته است.

5. کاراف در چند شهر فعالیت خود را آغاز کرده و چه زیرساخت هایی برای فعالیت خود فراهم کرده است؟

شرکت کاراف در حال حاضر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، بابل، تبریز، کرمانشاه، اصفهان، یزد، شیراز و زاهدان فعال می باشد و به زودی در شهرهای کرمان، بوشهر و اهواز فعالیت خود را آغاز می کند.

6. آیا طرح و ایده یا محصول خلاقانه ای برای انجام بهتر فعالیت های خود تولید کرده اید؟

با توجه به اهمیت استانداردهای کارشناسی های سیار و رعایت استاندارد نور برای جلوگیری از خطای انسانی، تجهیزات نورپرتال برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شد.

از سوی دیگر با توجه به محدودیت های مشاهده زیر خودرو دوربین های ویژه که قابلیت ارائه ارتباط با موبایل مشتریان را دارا باشد برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده تا مشتریان بتوانند بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه ها و استفاده از چال سرویس نسبت به مشاهده و تصویر برداری از زیر خودرو اقدام کنند.

7. هدف خود را در ابتدای فعالیت در کدام بخش ها در نظر گرفته اید و افق پیش رو برای توسعه کاراف را چگونه برنامه ریزی کرده اید؟

1- توسعه مشاوره های آنلاین هوشمند قبل از خرید خرید و فروش خودرو.

2- ارتقاء و توسعه شبکه خدمات خرید و فروش خودرو در کل کشور.

3- رفع نگرانی ها در خصوص اصالت خودرو و کارشناسی های مربوطه.

3 کلیدواژه که یکی از آنها کلید واژه محوری به شمار می رود را مشخص کنید.

کارشناسی خودرو، خرید خودرو کارشناسی شده، قیمت گذاری تخصصی خودرو

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاراف، ارائه دهنده مشاوره های تخصصی در خرید و فروش خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاراف، ارائه دهنده مشاوره های تخصصی در خرید و فروش خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید