وزوز گوش نشانه چیست؟

به گزارش وبلاگ عمومی، وزوز گوش بیشتر به صورت صدای سوت ناخوشایند در گوش ها تجربه می گردد که برای بسیاری از افراد ناخوشایند و آزاردهنده است. در این مطالعه متخصصان ارتباط بین قرار گرفتن در معرض سر و صدای ترافیک و پیامد های مربوط به شنوایی را آنالیز کردند. یکی از متخصصان این مطالعه گفت: در داده های خود بیش از 40 هزار مورد ابتلا به عارضه وزوز گوش را پیدا نموده ایم و می توانیم بگوییم که به ازای هر 10 دسی بل صدای بیشتر در خانه افراد، خطر ابتلا به وزوز گوش 6 درصد افزایش می یابد.

وزوز گوش نشانه چیست؟

متخصصان این مطالعه اظهار نموده اند که نگران بسیاری از مسائل سلامتی هستند که به نظر می رسد سر و صدای ترافیک باعث ایجاد آن ها می گردد. آن ها بعلاوه اذعان نموده اند که به نظر می رسد سر و صدا، خطر ابتلا به وزوز گوش، بیماری های قلبی عروقی، زوال عقل و سایر بیماری ها را افزایش می دهد.

در حال حاضر مطالعات بیشتری برای تایید ارتباط بین سر و صدای ناشی از ترافیک و وزوز گوش مورد احتیاج است. با این حال آنچه معین است این است که سر و صدای ترافیک باعث ایجاد استرس در افراد شده و بر خواب آن ها تاثیر می گذارد. بعلاوه زمانی که در شرایط استرس زا زندگی می کنیم و خوب نمی خوابیم، عارضه وزوز گوش می تواند تشدید گردد.

وزوز گوش یک تجربه ذهنی از صدا است که منبع خارجی ندارد. می توان آن را به صورت زنگ، وزوز، زمزمه یا شکل دیگری از صدا در گوش یا سر توصیف کرد. وزوز گوش می تواند نشانه ای از یک بیماری یا آسیب زمینه ای باشد، اما بعلاوه می تواند ایدیوپاتیک باشد به این معنی که دلیل آن معین نیست. اغلب اوقات وزوز گوش در ارتباط با کم شنوایی رخ می دهد. وزوز گوش می تواند تاثیر منفی بر کیفیت زندگی داشته باشد، زیرا می تواند باعث مسائل خواب، مشکل در تمرکز و افسردگی گردد.

منبع: برنا

منبع: فرارو

به "وزوز گوش نشانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزوز گوش نشانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید