خواص ماسک ورقه ای برای انواع پوست چیست؟

به گزارش وبلاگ عمومی، منشاء استفاده از ماسک ورقه ای صورت به کره جنوبی برمی گردد، یعنی جایی که در آن مردم زمان و کوشش زیادی را صرف مراقبت از پوست خود می نمایند. این نوع ماسک همان طور که از نام آن معین است، به صورت ورقه های پارچه مانند و آغشته به سرم فراوری می گردد. ماسک ورقه ای گرد یا بیضی شکل است و در آن سوراخ هایی برای چشم، بینی و دهان تعبیه شده است. این ماسک در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا نموده است. از این رو تصمیم داریم در این مقاله از خبرنگاران مگ خواص ماسک ورقه ای را آنالیز کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

خواص ماسک ورقه ای برای انواع پوست چیست؟

خواص ماسک ورقه ای چیست؟

ماسک های ورقه ای بسته به نوع ترکیبات خود می توانند مزایای مختلفی برای پوست داشته باشند، از جمله:

1. آبرسانی پوست

نور آفتاب، باد و دستگاه های تهویه مطبوع همگی ممکن است پوست را کم آب و خشک نمایند. پوست خشک به آبرسانی عمیق احتیاج دارد تا رطوبت و خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند.

بیشتر ماسک های ورقه ای مملو از ترکیبات هومکتانت (جاذب الرطوبه) و آبرسان هستند که میزان رطوبت پوست را افزایش می دهند و از هدر رفتن آب جلوگیری می نمایند. درنتیجه، پوست شما به طرز چشمگیری نرم تر و لطیف تر به نظر می رسد.

2. سم زدایی پوست

پوست در طول روز در معرض آلودگی، عرق، مواد آرایشی و سایر عناصر محیطی خشن قرار می گیرد. این سموم راه خود را به عمق پوست باز می نمایند و ممکن است باعث مسدود شدن منافذ آن شوند. شواهد در خصوص خواص ماسک ورقه ای نشان می دهد که این محصول می تواند به باز شدن منافذ یاری نموده و تمام آلاینده ها را از پوست خارج کند.

3. روشن تر شدن پوست

گردوغبار، آلودگی و استرس همگی از جمله عواملی هستند که باعث می شوند پوست به مرور زمان کدر گردد و درخشندگی طبیعی خود را از دست بدهد.

اگر مشکل پوستی شما به تیرگی، تغییر رنگ یا کاهش درخشندگی مربوط است، استفاده از ماسک ورقه ای صورت با ترکیبات روشن نماینده می تواند یاری نماینده باشد. وجود میزان زیادی ویتامین، ماده معدنی و آنتی اکسیدان در ماسک ورقه ای به بهبود رنگ پوست و بازگرداندن درخشش طبیعی به آن یاری می نماید.

برای روشن شدن پوست می توانید از ماسک ورقه ای حاوی ویتامین C بهره ببرید. چون خواص ماسک ورقه ای ویتامین سی برای رفع تیرگی ها و لکه های پوستی به خوبی اثبات شده است.

4. تغذیه پوست

حتی اگر مشکل پوستی خاصی نداشته باشید، می توانید ماسک ورقه ای را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. ماسک های ورقه ای مملو از ترکیبات مغذی مختلف مثل ویتامین C، ویتامین E، اسید هیالورونیک، نیاسینامید، پپتید و… هستند که به حفظ سلامت و شادابی پوست یاری می نمایند. این ترکیبات باعث افزایش کلاژن و الاستین می شوند و پوست را مرطوب و هیدراته نگه می دارند. بعلاوه از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نمایند.

5. درمان آکنه

مهم نیست که به علت عادت های ناسالم و استرس های محیطی دچار آکنه شده باشید یا به خاطر نوسانات هورمونی این مشکل را تجربه کنید. در هر صورت، آنالیز انواع ماسک ورقه ای و خواص آن نشان می دهد که این محصول می تواند به کاهش آکنه و پیشگیری از بروز آن یاری کند.

ماسک های ورقه ای ضدآکنه حاوی مواد مختلف مثل آلوئه ورا و اسید سالیسیلیک هستند. این محصولات با باکتری های مولد آکنه مبارزه می نمایند، باعث باز شدن منافذ پوست می شوند و التهاب ناشی از آکنه را تسکین می دهند.

6. استفاده آسان و بدون دردسر

استفاده از ماسک ورقه ای در مقایسه با سایر محصولات پوستی یا روتین های پیچیده مراقبت از پوست بسیار راحت تر است. چون این نوع ماسک به استفاده دقیق، مخلوط کردن یا شست وشو احتیاج ندارد. فقط کافی است ماسک را از بسته بندی خارج کنید و آن را چند دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

خواص ماسک ورقه ای انار

انار به عنوان یک ماده غذایی فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما آیا می دانید که می تواند پوست شما را هم سالم نگه دارد؟ از خواص ماسک انار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پوست را هیدراته نگه می دارد. انار منبع خوب ویتامین C است که خشکی پوست را کاهش می دهد و آن را نرم و لطیف می نماید. علاوه بر این، استفاده موضعی از روغن موجود در دانه های انار باعث بازسازی اپیدرم (لایه بیرونی پوست) و ترمیم پوست می گردد.
  • از پوست در برابر آسیب های محیطی و نور خورشید محافظت می نماید. تماس با اشعه ماورای بنفش خورشید به پوست آسیب می رساند. انار حاوی آنتی اکسیدان هایی است که خواص ضدالتهابی دارند و آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهند.
  • خاصیت ضدپیری دارد. بر اساس تحقیقات، عصاره انار حاوی آنتی اکسیدان هایی است که فراوری کلاژن و میزان آب موجود در پوست را افزایش می دهند و از پیروی زودرس آن جلوگیری می نمایند.

خواص ماسک ورقه ای عسل

عسل یک ماده طبیعی عالی برای حفظ سلامت پوست است. ماسک صورتی که حاوی عسل است می تواند فواید زیر را نصیب شما کند:

  • به بهبود آکنه یاری می نماید. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و از رشد بسیاری از میکروب ها در پوست جلوگیری می نماید. این میکروب ها می توانند باعث آکنه شوند.
  • اثرات درمانی دارد. عسل حاوی ترکیباتی است که سوختگی ها و زخم های جزئی را التیام می بخشند و برای تسکین مسائل پوستی مانند پسوریازیس مفیدند.
  • رطوبت پوست را افزایش می دهد. استفاده از محصولات حاوی عسل به حفظ نرمی و لطافت پوست یاری می نماید و هر گونه تحریک، خارش و پوسته پوسته شدن را کاهش می دهد.

خواص ماسک ورقه ای بلوبری

بلوبری یک میوه کوچک و مغذی است که می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را کاهش دهد. از آنجا که بلوبری میزان زیادی آنتی اکسیدان از جمله آنتوسیانین دارد، بسیاری از شرکت ها آن را به محصولات مراقبت از پوست خود اضافه نموده اند. در چند مطالعه مشاهده شده است که محصولات موضعی حاوی آنتوسیانین می توانند از پیری زودرس پوست جلوگیری نمایند.

خواص ماسک ورقه ای برنج

برای حفظ سلامت پوست و بهبود ظاهر آن می توانید از ماسک ورقه ای برنج از جمله ماسک صورت سادور بهره ببرید. مهم ترین خواص این نوع ماسک عبارتند از:

  • محافظت از پوست در برابر نور خورشید: ترکیبات موجود در برنج خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارند و به ترمیم آسیب های ناشی از نور خورشید یاری می نمایند.
  • درمان آکنه و رفع لکه های تیره: در برنج ترکیباتی وجود دارد که آکنه خفیف را درمان می نمایند و لکه های تیره پوست را از بین می برند.
  • کاهش چربی اضافی پوست: برنج سبوم اضافی را از روی پوست پاک می نماید و جلوی مسدود شدن منافذ آن را می گیرد.

خواص ماسک ورقه ای آووکادو

استفاده از ماسک ورقه ای آووکادو از بسیاری جهات برای پوست مفید است. به عنوان مثال:

  • پوست را مرطوب می نماید. آووکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که پوست های دهیدراته را تغذیه می نمایند.
  • آکنه و جای زخم را کاهش می دهد. آووکادو خاصیت ضدالتهابی، ضدباکتریایی و ضدویروسی دارد. بنابراین می تواند آکنه و جای زخم را از بین ببرد.
  • از بروز علائم پیری جلوگیری می نماید. ویتامین های موجود در آووکادو از بروز چین وچروک جلوگیری نموده و آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید را ترمیم می نمایند.
  • فراوری کلاژن را افزایش می دهد. آووکادو فراوری کلاژن را تقویت می نماید و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

خواص ماسک ورقه ای بیوآکوا

ماسک صورت بایوآکوا تنوع زیادی دارد و حاوی عصاره های مختلف از جمله انار، خیار، چای سبز و… است. بنابراین شما می توانید با توجه به احتیاج خود به راحتی گزینه مناسب را انتخاب کنید. بسته به عصاره به کاررفته در ماسک بیوآکوا، استفاده از این محصول با فواید زیر همراه است:

  • پاکسازی عمیق پوست
  • افزایش نرمی و لطافت پوست
  • از بین رفتن لکه های تیره
  • کاهش چین وچروک
  • کنترل چربی پوست
  • افزایش استحکام و انعطاف پذیری پوست

چگونه ماسک ورقه ای مناسب را انتخاب کنیم؟

اکنون که با خواص ماسک ورقه ای آشنا شدید، بهتر است درباره نحوه انتخاب و خرید ماسک صورت هم اطلاعات کسب کنید. شما با توجه به نوع پوست خود و در نظر گرفتن نکات زیر می توانید برترین محصول را تهیه کنید:

  • پوست چرب: ماسک های حاوی زغال، رتینول یا خاک رس به کاهش میزان منافذ یاری می نمایند و چربی اضافی پوست را از بین می برند. اگر پوست تان چرب است، از ماسک های حاوی مواد معطر استفاده نکنید. چون می توانند حساسیت پوست را افزایش دهند.
  • پوست خشک: هم پوست های دهیدراته (معروف به پوست های کم آب) و هم پوست های خشک (پوست هایی که فاقد چربی هستند) می توانند از فواید ماسک ورقه ای بهره مند شوند. اگر پوست دهیدراته یا خشک دارید، در پی محصولات حاوی آلوئه ورا، بابونه، سرامید، پپتید یا گلیسیرین باشید.

آبرسانی پوست بعد از مواجهه با نور خورشید اهمیت زیادی دارد. در این شرایط، ماسک های ورقه ای حاوی آلوئه ورا یا گلیسیرین گزینه های بسیار خوبی هستند. برخی از کارشناسان معتقدند که با چند دقیقه قرار دادن ماسک ورقه ای در یخچال می توانید قدرت آن را برای خنک کردن پوست افزایش دهید.

بعلاوه اگر می خواهید یک محصول ضدپیری داشته باشید، بهتر است از ماسک های حاوی اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک بهره ببرید. این ترکیبات به از بین رفتن سلول های مرده و درنتیجه جوان سازی پوست یاری می نمایند.

چگونه از ماسک ورقه ای استفاده کنیم؟

برای استفاده از ماسک ورقه ای مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صورت خود را بشویید. همان طور که استفاده از کرم ، لوسیون و سایر محصولات روی پوست کثیف هیچ فایده ای ندارد، قرار دادن ماسک ورقه ای هم روی پوستی که آن را تمیز ننموده اید ممنوع است. بنابراین ابتدا صورت خود را با یک پاک نماینده ملایم بشویید تا هر گونه آلودگی، چربی و بقایای مواد آرایشی پاک گردد.
  • ماسک را با احتیاط باز کنید. ماسک ورقه ای را از بسته بندی آن خارج نموده و به آرامی باز کنید. سپس جهت و موقعیت چشم ها، بینی و دهان را روی ماسک بیابید.
  • ماسک را روی صورت قرار دهید. ماسک ورقه ای را روی صورت خود بگذارید و محل قرارگیری چشم ها، بینی و دهان را تنظیم کنید. مطمئن شوید که ماسک تمام صورت را پوشانده است.
  • چند دقیقه صبر کنید. اجازه دهید ماسک ورقه ای تا زمانی که شرکت سازنده توصیه نموده است روی پوست باقی بماند. معمولا این مدت زمان 15 تا 20 دقیقه است.
  • ماسک را بردارید و پوست خود را ماساژ دهید. ماسک را با دقت بردارید و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید تا به جامانده مواد جذب گردد. بعد از این کار احتیاج نیست صورت تان را بشویید.
  • روتین مراقبت از پوست خود را ادامه دهید. ماسک ورقه ای نمی تواند جایگزین سایر محصولات مراقبت از پوست گردد. بنابراین بعد از برداشتن ماسک باید مثل همواره از مرطوب نماینده یا سایر محصولات پوستی مناسب بهره ببرید. بعلاوه اگر از خانه خارج می شوید، حتما ضدآفتاب بزنید.

کلام پایانی

همه ما اهمیت لایه برداری منظم پوست، مرطوب نگه داشتن آن و استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب را می دانیم و دقیقا به همین علت است که سعی می کنیم برترین روتین مراقبت از پوست را داشته باشیم. گاهی اوقات برای دستیابی به این هدف ضروری است چندین محصول مختلف را به روتین پوستی خود اضافه کنیم. وقتی نوبت به حفظ سلامت پوست می رسد، هیچ چیز مانند ماسک صورت از جمله ماسک ورقه ای نمی تواند برای آن مفید باشد. استفاده از ماسک یک راه سریع و موثر برای حفظ لطافت و نرمی پوست و افزایش شفافیت آن است.

خواص ماسک ورقه ای به ترکیبات آن بستگی دارد. ماسک ورقه ای معمولا مملو از مواد مرطوب نماینده، تسکین دهنده، جوان نماینده، تقویت نماینده و روشن نماینده است که همگی می توانند مسائل مختلف پوست را رفع نمایند. نکته کلیدی این است که باید با توجه به نوع پوست خود محصول مناسب را پیدا کنید. بعلاوه توصیه می گردد اگر به مسائل پوستی خاصی مبتلا هستید، قبل از اضافه کردن هر محصول جدیدی به روتین مراقبت از پوست خود، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ عمومی مگ را بخوانید.

منابع: byrdie, garnier, sundree

منبع: دیجیکالا مگ

به "خواص ماسک ورقه ای برای انواع پوست چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص ماسک ورقه ای برای انواع پوست چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید