مهمترین برنامه ها و پروژه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه

به گزارش وبلاگ عمومی، معاون هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه به تشریح مهمترین برنامه ها و پروژه هایی پرداخت که قرار است درقالب تفاهم نامه و به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه اجرایی گردد.

مهمترین برنامه ها و پروژه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه

باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه طبق تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای بازاریابی محصولات فراوریی داخل استان هرساله چهار نمایشگاه فصلی برگزار خواهد نمود، گفت : برگزاری دوره های مهارت آموزی، بازاریابی و فروش محصولات با تاکید بر کسب و کار های برخط و ایجاد بستر برای برپایی غرفه های مجازی از دیگر اقدامات این ستاد خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه به ظرفیت های کرمانشاه در حوزه کشاورزی اشاره نمود و اضافه کرد: این ستاد باتوجه به ظرفیت های بزرگ استان در حوزه کشاورزی و پتانسیل ترانزیتی آن، نسبت به استقرار هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی خود به منظور سرمایه گذاری در چند طرح اولویت دار یعنی احداث هاب منطقه ای دام سبک با آغاز عملیات حداقل 20 هزار راس دام، ایجاد پنج شهرک دامپروری، احداث کارخانه قند به ظرفیت 500 هزار تن و احداث کارخانه فراوری شیرخشک به ظرفیت 30 هزار تن اقدام می نماید.

وی ادامه داد: در کرمانشاه سالانه ظرفیت فراوری حدود 900 تن چغندر قند وجود دارد که دو کارخانه قند استان حدود 400 هزار تن آن را فرآوری می نمایند و مابقی به خارج از استان می رود، بنابراین احداث کارخانه سوم می تواند یاری نماینده باشد.

پس از این اظهارات، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر احداث یک کارخانه قند در یاسوج در دستور کار این ستاد قرار گرفته است، بنابراین امکان احداث یک کارخانه دیگر در کرمانشاه وجود ندارد، اما می توانیم تمام مازاد چغندر کرمانشاه را در محل از کشاورزان خریداری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به ارائه سایر پروژه های در نظر گرفته شده اشاره نمود و اضافه کرد: 14 طرح را در نظر گرفته ایم که ستاد اجرایی فرمان امام از میان آن ها سه طرح را انتخاب خواهد نمود.

وی از احداث واحد های فراوریی تایر خودرو های سنگین با ظرفیت سالانه 50 هزار تن، کود اوره با پوشش گوگردی با ظرفیت سالانه 100 هزار تن و پلی استال با ظرفیت سالانه 60 هزار تن به عنوان سه طرح داری اولویت برای استان از میان این 14 طرح یاد کرد.

باباخانی به وجود 100 واحد صنعتی و فراوریی نیمه تمام با پیشرفت 30 درصد و 100 واحد نیمه فعال و فعال مانند کاشی کاژه، ایلیا ذرت و توان صنعت زاگرس هم در استان اشاره نمود و گفت: از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می خواهیم به بهره برداری و رونق این واحد ها یاری کند.

وی به نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه و بویژه در منطقه ها شهری آن اشاره ای داشت و اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نسبت به ایجاد بستر های لازم به منظور تامین تسهیلات قرض الحسنه جهت تامین اقتصادی طرح های خرد و کوچک برای متقاضیان ساکن در منطقه ها حاشیه نشین شهر ها به مقدار حداقل 10 هزار شغل طی یک دوره سه ساله همکاری کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به درخواست های استان از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای یاری به حوزه اقتصاد دانش بنیان هم پرداخت و گفت: در این زمینه انتظار داریم که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حدود 150 میلیارد تومان برای این شرکت ها تسهیلات در نظر بگیرد .

وبلاگ عمومی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مهمترین برنامه ها و پروژه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین برنامه ها و پروژه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید