زباله محوکن چیست؟ آنالیز نکات مهم برای خرید

به گزارش وبلاگ عمومی، آیا می دانستید که ضایعات و وعده های غذایی شما به محل دفن زباله ختم و در آنجا به آرامی به گاز گلخانه ای تبدیل می شوند؟ به همین دلیل یکی از زیست محیطی ترین رویه ها خرید دستگاه زباله محوکن خانگی است که این نگرانی را به خوبی رفع می نماید. زباله محوکن ها به جای مانده غذاها، موادغذایی فاسد، ذرت، استخوان ماهی، یخ، و تمامی سبزیجاتی که بچه ها سر میز شام از خوردن آن ها طفره می روند را، چرخ می نماید و به سیستم زهکشی فاضلاب راهنمایی می نماید. زمانی که ضایعات مواد غذایی به این شکل در یک کارخانه فاضلاب فرآوری می شوند، حتی می تواند از کمپوست هم محیط زیستی تر باشد. به علاوه، دفع زباله با استفاده از دستگاه زباله محوکن، بلافاصله خانه شما را از شر زباله ها، بو و هر موجودی موذی ای که ممکن است جذب آن ها گردد، خلاص می نماید.

زباله محوکن چیست؟ آنالیز نکات مهم برای خرید

سوالاتی که قبل از خرید دستگاه زباله محوکن باید از خود بپرسید؟

یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از باز کردن سایت وبلاگ عمومی و خرید دستگاه زباله محوکن باید به آن توجه داشته باشید، آنالیز یکسری سوالات لازم است.

آیا لوله های سیستم فاضلاب و سینک شما به خوبی عمل می نمایند و گرفتگی خاصی ندارند؟ چرا که بقایای مواد غذایی ممکن است در خانه های جدیدتر با لوله های فاضلاب پلاستیکی لغزنده مسئله ای ایجاد نکند، اما اگر لوله های فاضلاب چدنی و ناهمواری داشته باشید، خطر گرفتگی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می نماید. درواقع این موضوع در خانه های قدیمی کاملا احتمال دارد. به عنوان یک قانون کلی در فکر داشته باشید که اگر لوله های شما قبلاً اغلب مسدود می شوند، استفاده از دستگاه محو زباله ممکن است برای شما مناسب نباشد.

آیا سینک آشپزخانه شما به میزان کافی بزرگ است؟ فراورینمایندگان دستگاه های زباله محوکن اصرار دارند که محصولات آن ها برای استفاده با سینک هایی با میزان های مختلف ایمن است، اما بعضی از لوله کش ها به همان میزان بر این امر مصمم هستند که این دستگاه ها نمی توانند برای هر سینکی مناسب باشند. حقیقت احتمالاً در جایی بین این دو قرار گرفته است و ممکن است به نوع و سن سینک و بعلاوه نوع و میزان دستگاه شما بستگی داشته باشد. به همین دلیل برای خرید زباله محوکن شاید بد نباشد که مخزن یا همان سینک تانک را برای جا دادن ضایعات غذا به گزینه ای بزرگتر تبدیل کنید یا استفاده از دستگاه زباله محوکن را محدود کنید.

آیا زیر سینک به میزان کافی جا دارد؟ هنگامی که مطمئن شدید لوله کشی شما می تواند از پس قرار دادن دستگاه زباله محوکن بر بیاید، وق آن است که فضای زیر سینک را میزان گیری کنید تا مطمئن شوید که به میزان کافی جا برای نصب دستگاه دارید. دستگاه مستقیماً به قسمت زیرین دهانه تخلیه سینک متصل می گردد. به یاد داشته باشید که هیچ میزان استانداردی برای دستگاه دفع زباله وجود ندارد. درواقع مدل هایی که ما آزمایش کردیم 10 تا 15 اینچ (25 تا 38 سانتی متر) ارتفاع، 5 تا 9 اینچ عرض (12 تا 22 سانتی متر) و 6 تا 13 اینچ (15 تا 33 سانتی متر) عمق داشتند.

انواع دستگاه های محونماینده زباله در بازار

برترین مدل دستگاه زباله محوکن برای شما کاملا وابسته به بودجه شما، تعداد خانوار و میزان ضایعات غذایی که به طور منظم فراوری می کنید، بستگی دارد. به طور کلی هزینه خرید دستگاه دفع زباله در دنیا چیزی ما بین 50 تا 500 دلار است. مدل های مقرون به صرفه تر معمولا دارای موتورهای کوچک و یک سال گارانتی هستند. به همین دلیل به یاد داشته باشید که قیمت بالاتر دستگاه لزوماً عملکرد بهتری را رقم نمی زنند، اما ویژگی های ممتازی مانند گارانتی طولانی تر، عایق صوتی ضخیم تر، قطعات فولادی ضد زنگ و محکم تر، چند مرحله آسیاب و چرخ های معکوس اتوماتیک را پشتیبانی می نمایند. بعلاوه روش هایی برای جلوگیری از گیر کردن چرخ های دستگاه دارند. دستگاه زباله محوکن به دو دسته اصلی تقسیم می گردد که شامل سیستم هایی با تغذیه پیوسته و تغذیه دسته ای می گردد.

دستگاه محونماینده زباله از نوع تغذیه پیوسته

به طور کلی استفاده از این سیستم های زباله محوکن راحت تر است، زیرا می توانید ضایعات غذا را در حین کار در دستگاه پرتاب کرد. مدل های تغذیه پیوسته رایج ترین نوع زباله محوکن ها هستند، بنابراین در بازار و سایت های معتبر می توانید گزینه های بیشتری از جمله مدل هایی با قیمت مناسب پیدا کنید. این مدل از سیستم ها باید با کلیدهای دیواری تغذیه می شوند که باید به وسیله برقکار حرفه ای نصب شوند. از طرف دیگر، گزینه هایی با سوئیچ هوا احتیاجی به نصب حرفه ای ندارند، اما به خروجی ای برای زیرسینک و مته احتیاج دارد. بعلاوه از آنجایی که دفع زباله ها با باز بودن زهکش انجام می گردد، خطر افتادن اشیاء ای مانند لیوان یا بیرون ریختن تکه های باقی غذاها از آن وجود دارد.

دستگاه های محونماینده زباله از نوع دسته ای

در این مدل از باله محوکن ها به جای ریختن ضایعات مواد غذایی در حین کار، ضایعات را به صورت دسته ای در آن قرار می گیرند، سپس یک درپوش را روی دهانه تخلیه قرار می دهند تا روشن گردد. به علت همین عملکرد هم ایمنی این مدل ها بیشتر است. چرا که این نوع سیستم ها تنها زمانی عمل می نمایند که در سیستم پوشیده باشد. بعلاوه از آنجایی که این کالاها به سوئیچ های دیواری احتیاجی ندارند، گزینه ای عالی برای آشپزخانه های مدرن هستند. سیستم های دفع زباله دسته ای گران تر از مدل های تغذیه پیوسته هستند.

آنالیز میزان قدرت دستگاه زباله محوکن

آخرین فاکتور مهم در تصمیم گیری برای خرید زباله محوکن، داستان آنالیز قدرت دستگاه بر حسب اسب بخار است. در حالت کلی باید بدانید که موتورهای دفع زباله دارای قدرت های متفاوتی هستند که بیشتر آن ها از ⅓ اسب بخار تا 1 اسب بخار را شامل می گردد. به طور کلی، با افزایش قدرت اسب بخار محصول، آسیاب آن کارآمدتر و عایق صوتی آن هم بهتر خواهد شد، اما طبیعتا هزینه بیشتری هم باید پرداخت کنید. دستگاه دفن زباله از نوع ⅓ اسب بخاری سطح ابتدایی این محصول است، بنابراین برای استفاده سنگین یا مکرر مناسب نیست. دفع زباله با ½ یا ¾ اسب بخار باید برای خانه های معمولی ایدئال است. بعلاوه آشپزخانه هایی که به طور روزانه از دفع زباله استفاده می نمایند و احتیاج به آسیاب کردن ضایعاتی محکم، از جمله استخوان ها، دارند، ممکن است بخواهید مدلی از نوع 1 اسب بخاری را انتخاب نمایند.

7 فاکتور مهم قبل از خرید زباله محوکن

در اینجا بعضی از ویژگی های مهم زباله محوکن که باید قبل از خرید آن در نظر بگیرید را آنالیز می کنیم.

  1. مدل های سیم دار یا بی سیم: بعضی از زباله محوکن ها کالاهایی بی سیم هستند. بعلاوه مدل های سیم دار با قیمتی مقرون به صرفه تر به بازار ارائه می شوند.
  2. ویژگی ضدگیر: بعضی از دستگاه های رده بالاتر دارای ویژگی چرخش معکوس و اتوماتیک هستند که می تواند گیر دستگاه را تشخیص دهد و به طور اتوماتیک آسیاب را برعکس می نماید تا به شل و رد شدن غذای جا افتاده یاری می نماید.
  3. انتخاب مدل هایی با فولاد ضدزنگ: زباله محوکن های ساخته شده از فولاد ضد زنگ در برابر خوردگی مقاوم هستند و اغلب عمر طولانی تری دارند.
  4. قابلیت اتصال سریع یا EZ-mount: این طراحی در زباله محوکن امکان نصب آسان تر آن را فراهم می نماید زیرا این قابلیت یک سیستم چرخش و قفل را برای ایمن کردن دفع در سینک پیاده سازی می نماید.
  5. مراحل آسیاب چندگانه: مدل های پایه فقط شامل یک مرحله آسیاب می شوند، در حالی که مدل های ممتاز سه مرحله جداگانه برای پودر کردن کامل غذاهای سفت مانند استخوان و بدنه ذرت را دارند.
  6. عملکرد بی صدا: بعضی از زباله محوکن ها دارای امکاناتی مانند عملکر کم صدا هستند، درواقع در این نوع محصولات، عایقی در اطراف قطعات خردنماینده با روکش نایلون وجود دارد. بعلاوه بافل های نصب عایق، بافل های صوتی در دهانه سینک، و اتصالات نصب انعطاف پذیر برای کاهش لرزش اضافی دستگاه از دیگر مشخصه های گزینه هایی با عملکرد بی صدا است.
  7. گارانتی: به طور کلی، دستگاه دفع زباله حدود 11 سال عمر می نماید که بیشتر از گارانتی مدنظر شرکت ها است. بنابراین برای گارانتی طولانی تر باید هزینه بیشتری را در نظر داشته باشید.

معرفی پرفروش ترین دستگاه های زباله محوکن در بازار

حال که با تمامی فاکتورهای مهم برای خرید زباله محوکن آشنا شدید، وقت آن است که با چند نمونه پرفروش این محصول در سایت وبلاگ عمومی به استناد نظر کاربران آشنا شوید.

زباله محوکن سینک سبز مدل +200

زباله محوکن سینک سبز مدل +200 گزینه ای با وزن 8 کیلوگرم است که قابلیت قرارگیری در زیر سینک ظرفشویی را دارد. این محصول در دهانه خروجی آب سینک نصب شده و با توجه به ابعادی که دارد فضای خیلی کمی را زیر سینک اشغال می نماید. این مدل زباله محوکن دارای آسیاب دو مرحله ای با متریال داخلی پولیش خورده و فولاد ضد زنگ استیل است و فناوری به کار رفته در آن، از هرگونه احتیاجی به روغن کاری مبراست. مخزن زباله محوکن سینک سبز مدل +200 گزینه ای بزرگ از جنس پلاستیک و ضد مواد شیمیایی است و در برابر ضربه نشکن و از تکنولوژی عمومی صدا و لرزش برخوردار است. گفتنی است که مصرف برق این سیستم بهینه و 3 الی 2 کیلو وات در سال است.

زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-1000

زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-1000 گزینه ای با قدرت 1 اسب بخار برای خرد کردن هر چیز محکمی از جمله استخوان است. این نوع کالای زیست محیطی وزنی به میزان 20 کیلوگرم دارد و همراه با ریموت کنترل بی سیم و آسیاب سه مرحله ای به بازار ارائه شده است. تیغه های زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-1000 از جنس استیل ضدزنگ است و قابلیت شست وشوی لوازم جانبی آن در ماشین ظرفشویی هم وجود دارد.

دستگاه زباله خردکن سینک سبز مدل 200

به طور کلی دستگاه زباله خردکن سینک سبز مدل 200 کالایی با بدنه عایق و با عملکردی بی صدا است. وزن کلی آن 7 کیلوگرم است و توان آن به 420 وات می رسد. دستگاه زباله خردکن سینک سبز مدل 200 طول عمر بالایی دارد و بدنه آن شامل پلاستیک و فلز می گردد. بعلاوه ابعاد کلی آن به 16x16x36 سانتی متر می رسد و عملا گزینه ای کم جا به شمار میرود. گفتنی است که دستگاه زباله خردکن سینک سبز مدل 200 گزینه ای با قیمت مناسب تر نسبت به سایر رقباست.

زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-3000

زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-3000 کالایی با پایه ضدلغزش است و 4.2 کیلوگرم وزن دارد. این نوع دستگاه زباله محوکن از آسیاب سه مرحله ای و تیغه های استیل ضدزنگ برخوردار است و طول سیم آن 4 متر است. ابعاد کلی این مدل آسیاب زباله، 60x35x30 سانتی متر است و با وجود درپوشی که دارد از پرت شدن زباله ها به بیرون جلوگیری می نماید.

زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-500

زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-500 گزینه ای 500 وات با وزن 4.2 کیلوگرم است. این محصول کالایی مناسب برای خانه های کوچک و مدرن است و می تواند از پس خرد کردن زباله های متنوع برآید. به طور کلی سایر ویژگی های این زباله محوکن شامل قابلیت آسیاب سه مرحله ای با تیغه های استیل ضد زنگ و پایه های نصب روی زمین می گردد.

زباله خرد کن مدل 200

یکی دیگر از گزینه های پرفروش و خوش قیمت بازار، زباله خرد کن مدل 200 است. این کالا میزان صدایی استاندارد دارد و با وجود درپوش مسدود نماینده و بدنه ضدضربه کالایی مقاوم برای آشپزخانه های مدرن است. توان کلی این نوع زباله خرد کن 400 وات است و طول سیم آن به 1.7 سانتی متر می رسد. این دستگاه دارای کلید Air Switch است که بدون اتصال به جریان الکتریکی این امکان را فراهم می نماید که حتی با دستان خیس هم دستگاه را روشن و خاموش کنید. مصرف برق این سیستم خردکن زباله، فوق العاده بهینه و در حد 3 الی 2 کیلو وات در سال است و با استانداردهای خاص خود احتیاج هر آشپزخانه ایرانی است.

منبع: CR

منبع: دیجیکالا مگ

به "زباله محوکن چیست؟ آنالیز نکات مهم برای خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله محوکن چیست؟ آنالیز نکات مهم برای خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید