فیفا به خاطر ایران، آمریکا را دور می زند؟

به گزارش وبلاگ عمومی، بیست وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از هفته آینده شروع می گردد که بر خلاف وعده های داده شده باز هم جای VAR خالی است. فدراسیون فوتبال در تازه ترین راه چاره خود برای دور زدن تحریم ها و آوردن VAR می خواهد از فیفا یاری بگیرد و در حال مذاکره با این نهاد برای حل مسائل مربوط تحریم های اعمال شده از سوی آمریکاست.

فیفا به خاطر ایران، آمریکا را دور می زند؟

مذاکرات مثبت فدراسیون فوتبال با شرکت آمریکایی

مذاکرات فدراسیون فوتبال با شرکت EVS در مراحل خوبی واقع شده است و هزینه کل دستگاه های VAR برای همه استادیوم های تیم های لیگ فزونی ایران حدود 2 میلیون و 300 هزار یورو برآورد شده است که این پول به وسیله فدراسیون فوتبال و یا به وسیله عایدی های فوتبال ایران در فیفا به این شرکت پرداخت خواهد شد.

از آن جایی که حدود 12 درصد از سهام شرکت EVS آمریکایی است، این شرکت حاضر نیست ریسک معامله با ایران را انجام دهد و بدون در نظر گرفتن تحریم ها با ایران معامله کند. در این مسیر فیفا و فدراسیون فوتبال برای دور زدن تحریم ها و معامله با این شرکت به راه چارهی دست یافته اند. یکی از گزینه های موجود خریداری این دستگاه به وسیله فیفا و نگهداری آن برای مدت زمانی تعیین در اختیار فیفاست. سپس فیفا این دستگاه را در قالب پروژه توسعه فوتبال در کشورها، به ایران تحویل می دهد و این مبلغ را به صورت مستقیم از ایران و یا به وسیله پاداش های ذخیره شده در حساب فیفا دریافت می نماید.

ممبینی: در بحث VAR فیفا ما را درک نموده است!

البته فیفا هنوز این راه چاره را تایید ننموده و به تفاهم قطعی با ایران نرسیده، اما توافق شفاهی و ضمنی بین فدراسیون فوتبال ایران و فیفا انجام شده است و بعید است مسئله ای در این فرآیند پیش بیاید.

نحوه پرداخت پول VAR به ایران چگونه است؟

در وهله اول، فدارسیون فوتبال باید این پول را مستقیما به فیفا پرداخت کند و مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال برای تهیه این پول دست به دامان دولت و مجلس شده است. رییس فدراسیون فوتبال به وسیله صحبت با وزارت ورزش و مسئولان دولتی در کوشش است برای توسعه فوتبال این بودجه را بگیرد و اگر دولت دست رد به سینه او زد، مجلس دومین گزینه پیش روی تاج برای رسیدن به این منبع مالی است که بتواند به وسیله کمیته تلفیق، بودجه ای را ذیل برنامه هفتم توسعه به نفع فوتبال و VAR دریافت کند.

اگر این دو نهاد داخلی درخواست فدراسیون فوتبال را قبول ننمایند، فدراسیون فوتبال ایران مجبور است 2 میلیون و 300 هزار یورو را از محل عایدی های خود در فیفا پرداخت کند؛ عایدی هایی که در سالیان اخیر به علت وجود تحریم ها در حساب فیفا مانده و فدراسیون بین المللی فوتبال نتوانسته آن ها را به حساب فدراسیون فوتبال ایران واریز کند.

باید دید آخرین راه چاره تاج و فدراسیون فوتبال برای آوردن VAR به ایران چه سرانجامی خواهد داشت و بالاخره داوران داخلی می توانند در لیگ کشور از این تکنولوژی استفاده نمایند یا خیر؟

منبع: فرارو

به "فیفا به خاطر ایران، آمریکا را دور می زند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا به خاطر ایران، آمریکا را دور می زند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید