عواملی که مغز را کوچک می نماید

به گزارش وبلاگ عمومی، آتروفی یا کوچک شدن مغز به از دست رفتن پیش رونده سلول های مغزی در طول زمان گفته می گردد.

عواملی که مغز را کوچک می نماید

قسمت هایی از بدن یا صورت ما وجود دارد که می خواهیم مقدار آن ها را کاهش دهیم، اما مطمئناً مغز یکی از آن ها نیست. وبسایت eatthis دلایل کوچک شدن مغز را برشمرده است:

1-قهوه اضافی: خوردن دو یا سه فنجان قهوه در روز ضرری ندارد. اما بعضی از ما از این نوشیدنی جدا نمی شویم و چندین بار در روز لیوان های بزرگی از آن را می نوشیم. دانشمندان استرالیایی تأیید نموده اند افرادی که بیش از 6 فنجان قهوه در روز می نوشند، 53 درصد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل و در نتیجه کاهش حجم مغز هستند.

2-عدم فعالیت بدنی: این شاهد دیگری بر فواید ورزش برای سلامتی ماست. اگر زندگی شما فاقد فعالیت بدنی میانه مانند پیاده روی یا شنا است، خطر کاهش حجم مغز بیشتر است.

3-استرس شدید: در سال 2018 مطالعه ای منتشر شد که نشان می داد افراد به علت استرس مداوم دچار اختلال حافظه می شوند. سطوح بالای هورمون استرس کورتیزول بر عملکرد و مقدار مغز تأثیر منفی می گذارد.

4-کاهش شنوایی: مطالعه ای که در سال 2014 به وسیله دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز انجام شد، نشان داد افرادی که کم شنوایی دارند، سریعتر دچار انقباض مغزی می شوند. اگر درمان انجام گردد و این افراد از سمعک استفاده نمایند، پدیده ای مانند خشک شدن سریع مغز مشاهده نمی گردد، اما در غیاب محرک های صوتی، افراد کم شنوا مغزشان را کمتر تربیت می نمایند و از استرس مداوم رنج می برند و این منجر به وخامت آن ها می گردد.

منبع: برنا

منبع: فرارو

به "عواملی که مغز را کوچک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواملی که مغز را کوچک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید