شایع ترین علائم تنگی کانال کدامند؟

به گزارش وبلاگ عمومی، متخصص طب فیزیکی در مورد شایع ترین علائم تنگی کانال، گفت: تنگی کانال می تواند تحت تاثیر روندی تدریجی در بدن به وجود بیاید. این روند که همان کهولت سن و پیری است، از یک سنی به بعد علائمش را در شخص نشان می دهد.

شایع ترین علائم تنگی کانال کدامند؟

احمد فاتح، متخصص طب فیزیکی، بیست ویکم اردیبهشت در استودیوی شبکه دو سیما درباره تنگی کانال و راه های پیشگیری آن گفت: تنگی کانال می تواند تحت تاثیر روندی تدریجی در بدن به وجود بیاید. این روند که همان کهولت سن و پیری است، از یک سنی به بعد علائمش را در شخص نشان می دهد.

وی اضافه نمود: معمولاً بخشی از اعمال یداوی، در جهت آزادسازی مسیرسازی بخش های مختلف بدن و بهبود عملکرد گردش خون است؛ لذا ایجاد شرایطی که گردش خون را بهبود دهد و فشار را از روی بخشی از بدن بردارد، قدمی مثبت در جهت جلوگیری از تنگی کانال است.

فاتح گفت: تغییر سبک زندگی نقش بسیار مهمی در کاهش دادن سرعت روند افزایش سن است. ما می توانیم با رعایت نکاتی در زندگی روزمره خود و اضافه کردن ورزش به روتین خود، تغییرات مثبتی در روند سلامتی خود به وجود بیاوریم.

متخصص طب فیزیکی در ادامه گفت: کار های پشت میزی باعث اعمال فشار بر روی دیسک های کمر می گردد. این فشر سبب از بین رفتن آب بین دیسک ها شده و در نهایت به خشکی می رسد. خشکی در این بخش باعث بروز آسیب های جدی به کمر می گردد، اما همچنان وقتی از شخص علت کمردردش پرسیده می گردد، معتقد است که کار سنگینی انجام نداده است.

وی در آخر گفت: همیشه باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که پیشگیری بر درمان مقدم است؛ لذا تغییر در سبک زندگی و فعالیت مداوم در طول روز می تواند بسیار یاری کننده باشد. کافی است کار های کوچک را خودمان انجام دهیم. مثلاً در فضای اداری به جای اینکه از شخص دیگری بخواهیم نامه ای را برایمان به جای دیگر ببرد، خودمان این کار را انجام دهیم.

منبع: فرارو

به "شایع ترین علائم تنگی کانال کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایع ترین علائم تنگی کانال کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید