سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می نماید

به گزارش وبلاگ عمومی، استفاده از سیمان حاوی گرافین در مرکز شست وشوی چرخ خودروهای سنگین، عملکرد عالی این سیمان نانویی را که 30درصد استحکام بیشتری دارد، به وضوح آشکار کرد.

سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می نماید

به گزارش وبلاگ عمومی ، شرکت فرست گرافین (First Graphene) اعلام نموده که نتایج مثبت آزمایش های میدانی صورت گرفته روی سیمان پیشرفته گرافینی این شرکت روزبه روز افزایش می یابد. سیمان پیشرفته گرافینی این شرکت که حاوی PureGRAPH است، بیش از 200 روز در مرکز شست وشوی چرخ در جنوب شرقی انگلستان به کار گرفته شده و در آزمایش های مختلف عملکردی عالی ارائه داده است.

به نقل از ایسنا و ستاد نانو، این سیمان از استحکام و یکپارچگی قابل توجهی برخوردار است و هیچ گونه نقص، آسیب و خراب شدگی ندارد؛ جالب تر این که این ادعا به وسیله دانشمندان و مهندسان این تحقیق مورد آنالیز نهاده شده و تایید شده است.

در آزمایش اخیر، این محصول که کف مرکز شست وشو را پوشانده بود، روزانه میزبان بیش از 150 وسیله نقلیه سنگین بود و سایش قابل توجه و خیس شدن با چرخ های سنگین شسته شده را تحمل می کرد. بعلاوه این سیمان گرافینی در معرض شرایط آب وهوایی مختلف نیز نهاده شد. آزمایش ها تعیین کرد که محصول استفاده شده تحمل خوبی در برابر فشار دارد و بنابراین می تواند در طولانی مدت در شرایط تهاجمی محیط واقعی نیز به کار گرفته گردد.

فرست گرافین بعلاوه گفته است که نتایج مثبت آزمایش ها نشان می دهد که افزودن گرافین در کاهش دی اکسید کربن انتشار یافته و عملکرد محصول نهایی مؤثر بوده است.

شرکت فرست گرافن که این پروژه را با همکاری شرکت های Morgan Sindall Construction و Breedon Group ، دانشگاه منچستر و با پشتیبانی دولت بریتانیا به اجرا درآورده، در پی پرداختن به مسائل حوزه بتن و سیمان است. آزمایش های قبلی که بر اساس استانداردهای بین المللی صورت گرفته بود، نشان داد که استفاده از افزودنی گرافین این شرکت، مقاومت فشاری را تا 34 درصد و مقاومت کششی ملات سیمان را تا 27 درصد افزایش می دهد.

5454

منبع: خبرآنلاین

به "سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید