عایدی سالانه 40میلیاردتومانی کارمندان این شرکت!

به گزارش وبلاگ عمومی، زومیت نوشت: حقوق بعضی از نیروهای صنعت هوش مصنوعی بسیار زیاد است و حواشی اخیر توجه عده ای را به حقوق کارمندان شرکت OpenAI جلب نموده است.

عایدی سالانه 40میلیاردتومانی کارمندان این شرکت!

براساس گزارش بلومبرگ، کارکنان OpenAI که هفته گذشته به علت اخراج سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت، تهدید کردند استعفا خواهند داد، سالانه 800 هزار دلار عایدی دارند.

صنعت فناوری به حقوق های بسیار زیاد معروف است؛ به طوری که بسیاری از کارمندان شرکت هایی ازجمله متا و گوگل و آمازون سالانه حقوق 6 رقمی و بیشتر می گیرند.

طبق داده های بلومبرگ، مهندسان شرکت های فناوری که به طور خاص روی هوش مصنوعی کار می نمایند ممکن است 8 تا 12.5 درصد بیشتر از سایر مهندسان عایدی داشته باشند.

بنابر آگهی های شغلی آنالیز شده بلومبرگ، بیشتر شغل های مهندسی در OpenAI بین 200 تا 370 هزار دلار حقوق دارند. حقوق بعضی از شغل های بسیار تخصصی این حوزه نیز نزدیک به 450 هزار دلار است.

حقوق شرکت های فناوری شامل پاداش های معمولی یا پاداش های سهام نمی گردد. با احتساب پاداش، دستمزد بعضی از مهندسان OpenAI به 800 هزار دلار نزدیک می گردد.

بعضی از محققان هوش مصنوعی سالانه یک میلیون دلار حقوق می گیرند

به لطف رونق هوش مصنوعی، تعداد زیادی از شرکت ها خواستار استخدام کارکنان ماهر درزمینه یادگیری ماشین (Machine Learning) هستند. بااین حال، برخلاف تقاضای زیاد برای این استعداد، افراد زیادی وجود ندارند که این فناوری را درک نمایند. بنابراین، شرکت ها ارزش این کارکنان را می دانند و حقوق قانع کردن نماینده ای به آنان می پردازند. بعلاوه، آنان تأثیر و نفوذ زیادی در شرکت دارند. بعضی از محققان هوش مصنوعی سالانه یک میلیون دلار هم حقوق دریافت می نمایند.

در شرکت OpenAI، کارمندان ماهر در حوزه کاری خود، نقش مهمی در استخدام مجدد آلتمن در استارتاپ هوش مصنوعی پس از برکناری غیرمنتظره هفته گذشته او ایفا کردند.

هرج ومرج در OpenAI چند روز بعد از اخراج آلتمن شدت گرفت. آلتمن برای بازگشت به شرکت وارد مذاکره با هیئت مدیره شد که درنهایت نتیجه ای در پی نداشت. آلتمن همراه با دیگر اعضای تیم رهبری OpenAI که در حمایت از او استعفا نموده بودند، گفت به مایکروسافت می پیوندد؛ شرکتی که سهام زیادی در OpenAI دارد. او قرار بود در مایکروسافت تیم نو تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشرفته خود را رهبری کند.

روز دوشنبه، بیش از 700 کارمند OpenAI دادخواستی را امضا و تهدید کردند که درصورت بازنگشتن آلتمن به عنوان مدیرعامل، شرکت را ترک خواهند کرد. این نشانه ای از مقدار تأثیر وفاداری به او بین کارکنانش بود.

OpenAI روز سه شنبه به توافقی کلی دست یافت تا آلتمن به عنوان مدیرعامل به استارتاپ بازگردد. پس از چند روز ماجرا و اتفاق های عجیب وغریب، تعیین نیست که ارزش بازار این غول هوش مصنوعی چه خواهد شد. اوایل پاییز سال جاری، گفته شد که OpenAI در پی دستیابی به ارزش بازار 90 میلیارد دلاری است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عایدی سالانه 40میلیاردتومانی کارمندان این شرکت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی سالانه 40میلیاردتومانی کارمندان این شرکت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید