خودرو واقعا 45 درصد مقرون به صرفه شد؟!

به گزارش وبلاگ عمومی، یک کارشناس صنعت و بازار خودرو در واکنش به آمارهای وزارت صمت مبنی بر این که قیمت خودرو 35 تا 45 درصد کاهش یافته است، گفت: قیمت ماشین در بازار 20 تا 30 درصد و در یکی دو مورد خودرو هم تا 40 درصد کاهش پیدا نموده است. 45 درصد نه، ولی تا 35 درصد و یا به صورت میانگین 25 تا 35 درصد قیمت خودرو افت نموده است.

خودرو واقعا 45 درصد مقرون به صرفه شد؟!

به گزارش اقتصاد آنلاین، بابک صدرایی، کارشناس صنعت و بازار خودرو درخصوص صحبت های مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت مبنی بر این که افزایش فراوری و شفاف سازی عرضه به وسیله سامانه یکپارچه، موجب شده قیمت خودرو در بازار کاهش 35 تا 45 درصدی داشته باشد، به اقتصادآنلاین گفت: مقرون به صرفه شدن 45 درصدی قیمت ها برای همه خودروها صدق نمی کند، شاید یک سری از خودروها که به شدت حباب بی خودی در بازار پیدا نموده بودند و به قیمت غیرمنطقی رسیده بودند که به خاطر تازه عرضه شدن و یا کمبود عرضه آنها بود، بله این خودروها حباب قیمتی شان 30 تا 40 درصد هم شکسته شد. برای خودروهای دیگر که پرتیراژ و فراوری انبوده بودند این موضوع شاید یک میزان کمتر باشد.

صدرایی اضافه کرد: گفتاردرمانی و خبردرمانی در بازار مبنی بر این که واردات خودروهای دست دوم را داریم آزاد می کنیم، قیمت گذاری های دستوری اخیر در بازار خودرو و بعلاوه انتشار یک سری اخبار سیاسی که حاکی از توافق و مذاکره بود در کنار اخبار صنعت خودرو سبب شد تا قیمت خودرو در بازار تا حدودی کاهش پیدا کند. البته این کاهش در مقایسه با حباب قیمتی است که دیگر به طنز تبدیل شده بود و مثلا قیمت پژو 207 به یک میلیارد رسیده بود.

وی ادامه داد: این حباب حالا یک میزان کاهش پیدا نموده و قیمت ماشین در بازار 20 تا 30 درصد و در یکی دو مورد خودرو هم تا 40 درصد کاهش پیدا نموده است. 45 درصد نه، ولی تا 35 درصد و یا به صورت میانگین 25 تا 35 درصد قیمت خودرو افت نموده است.

این کارشناس صنعت و بازار خودرو گفت: مسئله مهم این است که کاهش قیمت ها چقدر دوام و بقاء خواهد داشت، آیا می تواند دوام داشته باشد یا با تغییر پارادایم های مالی و عدم تحقق واردات خودرو (به میزانی که در جامعه انتظار وجود دارد که انبوه وارد می گردد و قیمت ها می شکند) دوباره این روند برعکس خواهد شد.

منبع: فرارو

به "خودرو واقعا 45 درصد مقرون به صرفه شد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو واقعا 45 درصد مقرون به صرفه شد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید