جمع آوری انبوه داده در چین برای مقابله با کرونا ادامه می یابد

به گزارش وبلاگ عمومی، علیرغم کاهش چشمگیر تعداد افراد مبتلا به کرونا در چین، مقامات این کشور کماکان از ابزار مختلف ردگیری موقعیت مکانی افراد در بعضی استان ها برای کنترل افراد بهبود یافته استفاده خواهند کرد.

جمع آوری انبوه داده در چین برای مقابله با کرونا ادامه می یابد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عمومی به نقل از تکنولوژی نیوز، مقامات محلی در استان های مختلف چین و به خصوص استان هایی که بیش از سایر استان ها با بیماری کرونا دست به گریبان بوده اند قصد دارند کماکان به جمع آوری داده در خصوص شهروندان با هدف آنالیز لحظه به لحظه شرایط سلامت آنها ادامه دهند.

با توجه به اینکه اطمینانی از عدم ابتلای مجدد افراد به کرونا و نابودی این ویروس وجود ندارد، این کنترل ها به خصوص در زمان حضور افراد در اماکن عمومی جلوی انتشار گسترده مجدد ویروس کرونا را خواهد گرفت.

انتظار می رود این کنترل های گسترده حداقل در 15 استان چین صورت بگیرد که جمعیتی بالغ بر 358 میلیون نفر را در خود جای داده اند. کلان داده های جمع آوری شده بدین شکل برای طراحی ابزار جدید کنترل و نظارت سلامت به کار گرفته خواهند شد.

کنترل های یادشده در زمان حضور افراد در ساختمان های دولتی، مراکز خرید، مجتمع های مسکونی، خطوط مترو و غیره به وسیله اسکن کدهای کیو آر با استفاده از گوشی های هوشمند و با آنالیز سوابق مسافرت های افراد و دمای بدن آنها تشدید می گردد تا افراد بیمار به سرعت شناسایی شده، از تردد آنها جلوگیری گردد و با شناسایی سابقه رفت و آمد آنها میزان ایجاد آلودگی توسط آنها آنالیز گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جمع آوری انبوه داده در چین برای مقابله با کرونا ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری انبوه داده در چین برای مقابله با کرونا ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید