تنها علت تعویق پروازهای حج انجام روال اداری برای صدور مجوزها است

به گزارش وبلاگ عمومی، ایلنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، تنها علت تعویق پروازهای حج انجام روال اداری برای صدور مجوزها است.

تنها علت تعویق پروازهای حج انجام روال اداری برای صدور مجوزها است

محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مشخص تکلیف پروازهای حج عمره و ابهامات مبنی بر لغو این پروازها گفت: برقراری پروازهای حج عمره در حال پیگیری است و پروازها لغو نشده اند. اگر مجوز پروازها از سوی سازمان هواپیمایی عربستان صادر گردد، برای انجام و برقراری این پروازها آمادگی داریم.

وی با اشاره به علت اصلی عدم صدور مجوز پروازهای عمره برای ایران گفت: موضوع صدور مجوزهای رسمی بین دو کشور است و به طور قطع موضوعاتی مبنی بر مسائل مالی برای پرداخت هزینه های حج به کشور عربستان و مسائل فنی در هواپیماها مطرح نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسائل اداری برای صدور مجوزها مطرح است، ادامه داد: باید مراحل سیستم طی گردد و موافقت ها کسب گردد.

محمدی بخش تاکید نمود: باید توجه داشت هماهنگی ها با عربستان برای پروازهای حج تمتع در سطح عالی بود و 1560 پرواز در طی ایام حج تمتع بدون مسئله ای انجام شد و امیدواریم این هماهنگی ها در برقراری پرواز حج عمره هم انجام گردد و موافقت ها صادر گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث دریافت مجوزهای پرواز حج عمره مسائل سیاسی بین دو کشور مطرح نیست، اضافه کرد: مذاکرات پی در پی اجرا شده و اگر مسائل سیاسی وجود داشت، امکان انجام و اعزام حج عمره برای ایران مطرح نمیشد و تنها علت تعویق پروازهای حج، انجام روال اداری برای صدور مجوزها است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که برقراری پرواز مستقیم تهران ریاض هم مشمول این فرآیند اخذ مجوزها خواهد بود و آیا مذاکرات درباره آن هنوز در جریان است؟ گفت: مذاکرات انجام پروازهای تهران ریاض از کانال متفاوت و دیگری دنبال می گردد و مذاکرات برای انجام پروازهای مستقیم غیر حج بین دو کشور در حال اجرا و پیگیری است و پس از پروازهای عمره، پیگیری ها برای انجام پرواز مستقیم بین دو کشور دنبال می گردد و در اولویت قرار گرفته است. البته باید توجه داشت که مسیر پیگیری ها برای انجام پرواز مستقیم بین دو کشور از مذاکرات برای انجام پروازهای حج عمره فرق دارد.

منبع: همگردی

به "تنها علت تعویق پروازهای حج انجام روال اداری برای صدور مجوزها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها علت تعویق پروازهای حج انجام روال اداری برای صدور مجوزها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید