بنر PVC چیست و چه کاربردی دارد ؟

به گزارش وبلاگ عمومی، بنر PVC چیست و چه کاربردی دارد ؟

می دانیم پلی وینیل کلراید (PVC) یک ماده کاملاً خنک برای چاپ است، اما هنوز اندازه زیادی از آن وجود دارد. با وجود مزاحمت محیطی PVC، که قابل بازیافت نیست، در بسیاری از برنامه های چاپی بسیار خوب عمل می نماید، عمدتاً به علت مقرون به صرفه بودن. بنرها به ویژه اغلب بر روی PVC برای استفاده در فضای داخلی و خارجی چاپ می شوند. آن ها قوی، بادوام، سبک وزن و مقاوم در برابر آب و هوا هستند، بنابراین هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و چاپگرهای زیادی برای فراوری آن ها اما نه برای مدت طولانی موجود است.

بنر PVC چیست و چه کاربردی دارد ؟

چرا بنرهای پی وی سی به مرور از صنعت چاپ خارج می شوند؟

در می 2019، کنوانسیون بازل زباله های PVC را به عنوان یک ماده قابل اطلاع طبقه بندی کرد. از 1 ژانویه 2021، جابجایی PVC، به عنوان مثال به سمت زباله، باید اطلاع رسانی گردد و مدارک گسترده تکمیل گردد. کاغذ باید تمام نقاطی را که ضایعات PVC از آن ها عبور می نماید و هزینه ها بر اساس حجم و دفعات حمل ونقل مربوط می گردد، تعیین کند. عدم رعایت جریمه خواهد بود.

این خبر خوبی برای محیط زیست و بعلاوه برای پایداری چاپ است. طبق اطلاعات ویکی پدیا سالانه حدود 40 میلیون تن PVC فراوری می گردد و سومین پلیمر پرمصرف دنیا پس از پلی اتیلن و پلی پروپلین است. در همه جا از چارچوب درها گرفته تا لوله کشی و بسته بندی و تابلوها استفاده می گردد. اما حتی اگر مفید باشد، بعلاوه یک ماده بسیار سمی برای فراوری، استفاده و دفع است.

صلح سبز آن را پلاستیک سمی می نامد، زیرا از زمان فراوری تا انتها عمر، پی وی سی انواع مختلفی از مواد شیمیایی سمی را در محیط آزاد می نماید. و مانند سموم محیطی، این مواد شیمیایی در هوا، آب و زنجیره های غذایی ما جمع می شوند. این موضوع جدی است، زیرا علاوه بر آسیب رساندن به محیط زیست، مواد شیمیایی آزاد شده از دفع PVC می تواند مستقیماً برای سلامت انسان مضر باشد.

اینکه PVC در حال حاضر به عنوان یک ماده قابل اطلاع در نظر گرفته می گردد، خبر خوبی است، اگرچه شاید اگر در تجارت خرید یا فراوری بنرها و تابلوهای PVC چاپی هستید. بدیهی است که قوانین تازه تأثیر خاصی بر سازندگان تابلوها و نمایشگرها و مشتریانشان خواهد داشت که مجبورند یا از تشریفات اداری پیروی نمایند یا زیرلایه دیگری را برای کار خود انتخاب نمایند. قوانین تازه بعلاوه استفاده از PVC را بسیار گرانتر می نماید، اما این بخشی از هدف است.

قوانین زیست محیطی برای تغییر رفتارها طراحی شده اند و در خصوص کنوانسیون بازل در خصوص PVC، شرکت ها را تشویق می نماید تا در جای دیگری در پی زیرلایه های بنر و علائم خود باشند. این امر به احتمال زیاد باعث افزایش تعیینات و استفاده از منسوجات به عنوان جایگزین می گردد، بنابراین می توان انتظار داشت که شاهد عرضه انبوهی از بسترهای تازه مبتنی بر نساجی به بازار باشیم. اینها مزایای مشابهی برای PVC دارند، اما در چارچوب کنوانسیون بازل قرار نخواهند گرفت، بازیافت آن ها غیرممکن است یا برای سلامت انسان خطرناک است.

منبع: مجله چاپخونه

به "بنر PVC چیست و چه کاربردی دارد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنر PVC چیست و چه کاربردی دارد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید