پارک جنگلی رنگو

به گزارش وبلاگ عمومی، پارک جنگلی رنگو یا جنگل زیبای رینگو از جاذبه های طبیعت گردی گرگان که در 15 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است. راه رسیدن به پارک جنگلی رنگو روستای توشن است.

پارک جنگلی رنگو

وبلاگ عمومی: پارک جنگلی رنگو یا جنگل زیبای رینگو از جاذبه های طبیعت گردی گرگان که در 15 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است. راه رسیدن به پارک جنگلی رنگو روستای توشن است. شما باید حدود دو کیلومتر از مسیری خاکی از میان بوته های تمشک و درختان بلند عبور کنید. بعد از این مسیر به رودخانه با آب زلال که از ارتفاعات جنگل رنگو سر چشمه می گیرد خواهید رسید، شست و شوی دست ها با این آب شفاف حس و حال تازگی را به هرکسی القا می نماید.

در ادامه مسیر رودخانه، دره ای با ارتفاع بیش از پنجاه متر که دو سوی آن درخت های بلند شاخه در شاخه هم انداخته اند را مشاهده خواهید کرد. گلستانِ رنگین کمان ایران، سرزمینی است که کوهستان و جلگه و دریا، همنشین شده اند و همزیستی فارس و ترک و کرد و ترکمن و بلوچ و قزاق و سیستانی و سمنانی و خراسانی و گیلکی و در هم آمیختگی اقلیم مدیترانه ای و بیابانی، 22 هزار کیلومتر از خاک ایران زمین را در آغوش گرفته است که تنها با یک بار سفر به این استان، می توانید مجموعه ای از طبیعت و فرهنگ ایران زمین را یکجا ببینید.

در این استان سرسبز و در میان شهرهای زیبای آن، قدمت شهر گرگان به هزاره ششم پیش از میلاد می رسد. این شهر کهن که در اوستا، نهمین سرزمین مقدس اهورامزدا ذکر شده است، در سال های دور، استرآباد نامیده می شد و محله های قدیم آن از قبیل سرچشمه و نعلبندان و شیرکش، همچنان یادآور گذشته پرشکوه گرگان است.

گرگان، سرزمین سقف های سفالی و پنجره های ارسی است و بافت تاریخی آن، اولین و قدیمی ترین بافت ثبت شده کشورمان به شمار می رود.

به باور پژوهشگران، واژه استرآباد از دو لفظ استر و آباد ترکیب شده و استر در زبان های ایرانی به معنای ستاره و آباد به معنای عمارت است. در زمان زرتشت، ایرانیان قدیم، این شهر را بنا نهادند و آن را استرآباد نامیدند. شهر گرگان در واقع، 6 محله بزرگ به نام های سرپیر، دربنو، سرچشمه، میخچه گران، نعلبندان و سبزه مشهد داشت که هر کدام از این محله ها نیز دارای چندین محله فرعی بوده اند. این 6 محله و محلات فرعی، هنوز هم به همان نام قدیم خوانده می شوند.

جرجان، اما پاره ای از گرگان قدیم به شمار می رفت که بعدها با یورش مغول ها، به ویرانی کشیده شد. این شهر که محل آمد و شد ادبا و فضلای ایران زمین بوده، در پناه دیواری به درازی 200 کیلومتر، سال های طولانی مقابل اقوام مهاجم می ایستاده است. جرجان در کنار میل بالابلند قابوس و امامزاده یحییع، روزگاری یکی از شهرهای مهم ایران بود، اما افول این شهر افسانه ای، فرصتی برای شهر گرگان شد تا جای خالی اش را پر کند.

منبع: توریسم آنلاین

به "پارک جنگلی رنگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی رنگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید