وداع پدر ادبیات اقتباسی از دنیای هنر در 89سالگی

به گزارش وبلاگ عمومی کورمک مک کارتی یکی از بزرگ ترین رمان نویسان آمریکا محسوب می شد که با رمان جاده پیروز به کسب جایزه معتبر پولیتزر شد. بعلاوه رمان وی با عنوان جایی برای پیرمردها نیست دست مایه ساخت فیلمی سینمایی با همین نام از برادران کوئن در سال 2007 بود که برنده اسکار برترین فیلم، بازیگر نقش مکمل مرد، کارگردانی و فیلم نامه اقتباسی شد.

وداع پدر ادبیات اقتباسی از دنیای هنر در 89سالگی

ناشر آثار این نویسنده خاطرنشان کرد که او به دلایل طبیعی در خانه اش در سانتافه نیومکزیکو از جهان رفته است. مک کارتی به خاطر نثر واضح، نگاهی آینده نگر به انسانیت و رویکرد سازش ناپذیر به مرگ و خشونت، به عنوان یکی از نویسندگان برجسته آمریکایی در زمان خود شناخته می شد.

مک کارتی بعلاوه برای خلق سه گانه مرز شامل رمان های همه اسب های زیبا در سال 1992، گذرگاه در سال 1994 و شهرهای دشت در سال 1998 و تراژدی پساآخرالزمانی اش جاده که در سال 2006 منتشر شد، معروفیت داشت.

رمان همه اسب های زیبا در سال 2000 در فیلمی به کارگردانی بیلی باب تورنتون و با بازی مت دیمون و پنه لوپه کروز اقتباس شد و فیلم اقتباسی جاده هم در سال 2009 با بازی ویگو مورتنسن به نمایش عایدی. سومین رمان او با نام فرزند خدا که در سال 1973 نوشته بود نیز در سال 2013 به وسیله جیمز فرانکو و با بازی تیم بلیک نلسون مورد اقتباس سینمایی نهاده شد.

فیلم سینمایی مشاور به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی پنه لوپه کروز، مایکل فاسبندر، خاویر باردم و کامرون دیاز، اولین فیلم نامه اصلی مک کارتی را برای پرده بزرگ نمایش رقم زد. او بعلاوه نمایشنامه خود را با نام غروب محدود برای یک تله فیلم شبکه HBO در سال 2011 با بازی تامی لی جونز و ساموئل ال جکسون نوشت.

او در سال 2007 جایزه پولیتزر ادبیات داستانی را برای رمان جاده دریافت کرد؛ کتابی پر از هیجان درباره سفر یک پدر و پسر در جهانیی متروک.

این نویسنده در شش دهه نخست زندگی اش چندان شناخته شده نبود اما تحلیل هایی که در آنالیز داستانی از او با عنوان همه اسب های زیبا در سال 1992 نوشته شد، به کل سرنوشت آثار او را تغییر داد و بعدها کتاب های جایی برای پیرمردها نیست و جاده او نیز همین سرنوشت را پیدا کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "وداع پدر ادبیات اقتباسی از دنیای هنر در 89سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وداع پدر ادبیات اقتباسی از دنیای هنر در 89سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید