همکاری غول های ژاپنی برای فراوری خودروی برقی، عکس

به گزارش وبلاگ عمومی، دو شرکت رقیب خودروساز ژاپنی، نیسان و هوندا، اخیرا اعلام کردند در حال آنالیز آغاز یک همکاری راهبردی، در زمینه فراوری قطعات کلیدی برای استفاده در وسایل نقلیه برقی و هوش مصنوعی هستند.

همکاری غول های ژاپنی برای فراوری خودروی برقی، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عمومی و براساس گزارش دنیای اقتصاد، در شرایطی که شرکت های خودروساز ژاپنی با رقابت سخت و نفس گیری از جانب شرکت هایی چون بی وای دی در چین، تسلا و سایرین روبرو هستند، این همکاری می تواند در زمینه توسعه و فراوری خودروهای برقی، هزینه های آنها را کاهش و به طور بالقوه به این دو شرکت یاری کند.

بر این اساس شرکت نیسان با مدل تمام برقی نیسان لیف در حوزه فراوری این خودروها پیش گام بوده است. اما در روبروه با رقابت فزاینده از سوی رقبای تازه وارد و چابک تر، در کنار دیگر رقبای قدیمی با چالش هایی روبرو شده است. ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان، اخیرا در یک نشست خبری در این باره گفت: بازیگران نوظهور بسیار تهاجمی عمل می نمایند و با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت در این حوزه هستند. تا زمانی که به خرد متعارف و روینمودهای سنتی پایبند باشیم، نمی توان امید داشت در این رقابت فشرده به پیروزی دست یابیم.

در همین حال، داده های این شرکت نشان می دهد هوندا در زمینه فروش از سایر رقبا عقب افتاده است و سهم این شرکت از فروش خودروهای باتری دار، کمتر از 0.5درصد از فروش این شرکت در سطح دنیا، یعنی حدود 2.8میلیون خودرو در 9 ماه ابتدایی از سال 2023، بوده است. توشیهیرو میبه، مدیرعامل این شرکت، می گوید: دو شرکت نیسان و هوندا یک یادداشت تفاهم غیرالزام آور برای آنالیز زمینه های همکاری بالقوه امضا کردند، اما هنوز زمینه این همکاری ها مشخص نشده است. اوچیدا، مدیرعامل نیسان، در همین باره می افزاید: هوندا آمادگی خود را برای همکاری در نقاط مختلف هم داخل ژاپن و هم خارج از کشور اعلام نموده است.

او گفت، نیسان با شرکت هایی چون رنو و میتسوبیشی موتورز همکاری دارد؛ اما این اتحاد و همکاری تحت تاثیر همکاری بالقوه با هوندا قرار نخواهد گرفت.نیسان بعلاوه در حوزه فراوری خودروهای برقی، عمدتا در اروپا، با شرکت رنو همکاری می نماید. نیسان برقی میکرا از ساختار مشابه رنو پنج نو بهره می برد و در همان کارخانه در شمال فرانسه فراوری می گردد.

اما نیسان و رنو سال گذشته دامنه اتحاد چندین ساله خود را کاهش دادند و رنو از آن موقع با شرکای نوی مانند شرکت جیلی در چین قراردادهایی را امضا نموده است. اوچیدا اضافه نمود، نیسان و هوندا آماده همکاری با شرکای موجود در صورت ایجاد فرصت های نو همکاری هستند. در همین حال، شرکت هوندا میخواهد تا سال 2040، نسبت فراوری خودروهای برقی و خودروهای پیل سوختی را چندین برابر کند. هرچند که به گفته مقامات این دو شرکت، هنوز درباره اندازه سرمایه گذاری مشترک در این زمینه توافقی حاصل نشده است. سیجی سوگیورا، تحلیلگر ارشد در موسسه تحقیقاتی توکای توکیو، در این باره می گوید: این تفاهم نامه به دو شرکت شش سال فرصت می دهد تا در زمینه فراوری خودروهای برقی با یکدیگر همکاری داشته باشند. از نظر من دو شرکت کوشش دارند به جای هر نوع اقدام عجولانه، فرصت های مختلف همکاری را آنالیز نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "همکاری غول های ژاپنی برای فراوری خودروی برقی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری غول های ژاپنی برای فراوری خودروی برقی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید