لحظه تحویل سال 1403

به گزارش وبلاگ عمومی، لحظه تحویل سال، رنگ سال و حیوان سال 1403 از جمله مواردی است که برای اکثریت جامعه مهم است و همیشه قبل از آغاز سال تازه در پی یافتن پاسخ برای آن هستند.

لحظه تحویل سال 1403

به گزارش وبلاگ عمومی، هر سال تازه با شروع فصل بهار و جشن نوروز شروع می گردد، که این شروع برای هرکسی نمادی از شروع دوباره و امید روزهای خوب است. در ماه های سرانجامی سال 1402 و با نزدیک شدن به سال 1403 مانند بسیاری از سال های دیگر، زمان تحویل سال 1403، رنگ سال 1403 و حیوان سال 1403، جز موارد مهمی هستند که بسیاری از افراد در پی کسب اطلاعات در خصوص آن ها هستند.

لحظه تحویل سال 1403

لحظه تحویل سال 1403 در تقویم ایرانیان برابر با ساعت شش و 36 دقیقه صبح است.

تاریخ شروع سال 1403 در تقویم شمسی برابر با چهارشنبه اول فروردین است.

تاریخ شروع سال 1403 در تقویم میلادی برابر با 20 مارس 2024 است.

تاریخ شروع سال 1403 در تقویم قمری برابر با 9 رمضان 1445 است.

حیوان سال 1403 چیست؟

نسبت دادن هر سال به یک حیوان در هر فرهنگ باعث می گردد تا بر اساس ویژگی های هر کدام از حیوان ها، اقدام به ارائه طالع بینی متولدین مختلف در سال های متفاوت نمایند. در فرهنگ ایرانی، هر سال تازه را به یکی از گونه های حیوانی در طبیعت نسبت می دهند. نماد حیوان سال 1403 نیز اژدها است. اژدها در بسیاری از افسانه ها و داستان های قدیمی نماد قدرت، اقتدار، مقام، احترام، شانس، موفقیت، ظرفیت، پیشرفت، سمبل بخت و اقبال نیک زندگی است. اژدها را در کشورهایی مثل چین، هند، ژاپن و بسیاری از جزایر اطراف آن نیز نماد تندرستی، نجابت و طول عمر می دانند.

نماد حیوان سال 1403 اژدها است. اژدها سمبل قدرت، اقتدار، مقام، احترام، شانس، موفقیت، و ظرفیت است

1403 سال کبیسه است؟

اسفند ماه 1403 سی روز کامل است و این سال دارای 366 روز هست پس سال کبیسه محسوب می گردد.

سال کبیسه چیست؟

سال کبیسه به سال هایی اطلاق می گردد که یک روز اضافی یا مقطعی از یک روز به سرانجام کوتاه ترین ماه یعنی اسفند اضافه شده و این ماه به جای 29 روز 30 روز می گردد. سال های کبیسه به جای 365 روز معمول 366 روز دارند.

سال کبیسه چند سال یک بار است؟

می توان گفت که به طور معمول هر 4 سال یک بار سال کبیسه اتفاق می افتد؛ اما در این میان شاهد کبیسه های 5 ساله در تقویم شمسی هم بوده ایم.

نوروز چیست؟

یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران ایران باستان نوروز است. نوروز به اعتدال بهاری و نخستین روز از فصل بهار که برابر با یکم فروردین ماه است گفته می گردد. چنانچه شروع سال، قبل از ظهر و در نیمهٔ اول شبانه روز تحویل گردد، همان روز نوروز است و اگر تحویل سال بعد از ظهر باشد، فردای آن روز، نوروز است.

ریشه واژه نوروز

واژه نوروز از زبان فارسی میانه (nōgrōz) گرفته شده که ریشه در زبان اوستایی دارد. مورخان، معادل اوستایی آن را navaka raocah حدس زده اند. امروزه در فارسی این واژه برای دو معنی استفاده می گردد:

نوروز عام: روز شروع اعتدال بهاری (برابری شب و روز) و شروع سال نو

نوروز خاص: روز ششم فروردین با نام روز خرداد

رنگ سال 1403 چیست؟

مؤسسه پنتون هر سال قبل از شروع سال تازه میلادی، رنگ سال را اعلام می نماید، سپس طراحان مد و استایل و طراحان دکوراسیون داخلی طرح هایی را مطابق با رنگ سال ارائه می دهند. رنگ سال 2024 به عنوان هلویی، زردآلویی یا صورتی هلویی معرفی شده است.

نام دیگر عید نوروز

ایرانیان باستان از نوروز با عنوان ناوا سرِدا به معنی سال نو یاد می کردند. مردمان ایرانی آسیای میانه مانند سغدیان و خوارزمیان، نوروز را نوسارد و نوسارجی، به معنای سال نو می نامیدند.

ماه رمضان در عید نوروز

نوروز سال جاری مصادف با ماه پر برکت رمضان بوده که اولین روز از فروردین و نوروز 1403 مصادف با نهمین روز از ماه رمضان است.

منبع: دنیای سفر

به "لحظه تحویل سال 1403" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه تحویل سال 1403"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید