عکس ، غول گرد و غبار گاوخونی در اصفهان بیدار شد!

به گزارش وبلاگ عمومی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تندبادهای تابستانی منطقه شرق باعث شد که غول خفته گردوغبار تالاب گاوخونی بیدار گردد.

عکس ، غول گرد و غبار گاوخونی در اصفهان بیدار شد!

به گزارش وبلاگ عمومی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تندبادهای تابستانی منطقه شرق باعث شد که غول خفته گردوغبار تالاب گاوخونی بیدار گردد، گفت: طی چند روز گذشته ریزگردها نه تنها شهر ورزنه بلکه بیش از 15 شهرستان را تحت تأثیر قرار داده است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنان تحت تأثیر ریزگردهایی هستیم که به وسیله مرز جنوب سمنان، منطقه ها شرقی اردستان و تالاب گاوخونی وارد شده است و ریزگردها به سمت اصفهان آمده و 15 شهرستان را تحت تأثیر قرار داده است.

او گفت:در سه روز گذشته روزهای ناسالم را در اصفهان شاهد بودیم، حتی روز چهارشنبه هفته گذشته اصفهان و منطقه ها مرکزی برای عموم مردم ناسالم بود؛ بعلاوه بیشتر روستاها و شهرهای اطراف و منطقه ها مرکزی تحت تأثیر گردوغبار بود و کاهش کیفیت هوا را شاهد بودیم.

شیشه فروش با بیان اینکه در روزهای گذشته به علت وقوع ریزگردها، اختلال تردد در بعضی محورهای شرق و کاهش شعاع دید به وجود آمده بود، ادامه داد: در حال حاضر نیز گرمای هوا همراه با گردوغبار شرایط دشواری را برای منطقه ها ایجاد نموده است.

شیشه فروش با اشاره به اهمیت احیای زاینده رود، گفت: در حال حاضر خشکی زاینده رود شرایط را مضاعف نموده است و باعث شده ضمن اینکه تحت تأثیر کانون های گردوغبار باشیم، خشکی زاینده رود گردوغبارهای نقطه ای ایجاد کند.

او افزود: کانون های نقطه ای که در نوار زاینده رود به علت خشکی بستر رودخانه و خشکی اراضی زراعی اطراف، باعث پراکندگی گردوغبار شده، باعث شده است که بادهای گردوغباری پراکنده شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام نمود: گاوخونی 47 هزار هکتار وسعت دارد و در حال حاضر 98 درصد آن خشک است؛ بر اساس محاسبه های اجرا شده باید وزارت نیرو به صورت سالانه 176 میلیون مترمکعب آب حقابه زیست محیطی تالاب گاوخونی را تأمین کند، این در حالی است که تا به امروز این مهم محقق نشده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، غول گرد و غبار گاوخونی در اصفهان بیدار شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، غول گرد و غبار گاوخونی در اصفهان بیدار شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید