رونمایی از هدیه کریسمس پیونگ یانگ ، بولتن: تهدید کره شمالی آشکار و حتمی است

به گزارش وبلاگ عمومی، تازه ترین تصاویر ماهواره ای از یک کارخانه فراوری تجهیزات نظامی مربوط به پرتاب موشک های برد بلند نشان می دهد پیونگ یانگ در حال گسترش این مرکز و بهره برداری از تاسیسات جدید است.

رونمایی از هدیه کریسمس پیونگ یانگ ، بولتن: تهدید کره شمالی آشکار و حتمی است

به گزارش وبلاگ عمومی به نقل از تایمز هند، همزمان با هشدار مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر اینکه کره شمالی از تهدید آنی و عیان خود رونمایی نموده است، انتشار تصاویر پایگاه موشکی پیونگ یانگ حدس را درباره هدیه کریسمس بودن این پایگاه نظامی تقویت می نماید. مقام های کره شمالی پیش تر گفته بودند برای دریافت امتیاز از دولت دانلد ترامپ در تبادل نظرهای هسته ای یک هدیه مهم در آستانه شروع سال نو میلادی برای آمریکا کنار گذاشته اند.

پیونگ یانگ تا انتها 2019 به کاخ سفید مهلت داده بود تا مذاکره هسته ای را از سر بگیرد، آن هم بدون در نظر دریافت گزینه خلع سلاح هسته ای. با این حال، ترامپ و اعضای کابینه او در فاصله کمتر از یک هفته تا شروع سال 2020 هنوز به تهدید کره شمالی و کیم جونگ-اون واکنش نشان نداده اند. چند دوره مذاکره و تبادل نظری پیشین سران دو کشور با وجود شروع امیدوارکننده بدون نتیجه انتها یافت و ادامه آن متوقف شده است.

تصاویر ماهواره ای روز 19 دسامبر نشان می دهد کار ساختن تاسیسات جدید در پایگاه موسوم به کارخانه مارس 16 انتها یافته است. کارشناسان نظامی معتقدند کره شمالی در این پایگاه نظامی نزدیک پیونگ یانگ در حال طراحی و اجرای خودروها و تجهیزات مربوط به موشک اندازهای متحرک مربوط به موشک بالستیک برد بلند است. گسترش کارخانه فراوری تجهیزات نظامی کره شمالی می تواند یک خبر بزرگ برای منطقه شبه جزیره کره، شرق آسیا و آمریکا باشد.

بعضی بر این باورند پیونگ یانگ فناوری و ابزار مربوط به فراوری موشک اندازهای متحرک را دو سال پیش از چین وارد نموده است و پیونگ یانگ درصدد افزایش تعداد موشک اندازهای متحرک خود به 50 تا 100 دستگاه است. جان بولتن، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در یک تبادل نظر هشدار داد کره شمالی یک تهدید آشکار و قطعی رو نموده و دولت آمریکا هرگز برای جلوگیری از تبدیل شدن پیونگ یانگ به یک قدرت هسته ای مشروع راهکاری نیندیشیده است.

بولتن که چندی پیش به بدترین شکل ممکن از ترامپ جدا شد، در این باره گفت: ایده اینکه ما داریم بیشترین فشار ممکن را بر پیونگ یانگ می آوریم متاسفانه درست نیست. او در توییتی دیگر هم نوشت: خطری که آمریکا و متحدان آن را تهدید می نماید حتمی است و ما باید پیش از آنکه کره شمالی به فناوری تهدید خاک آمریکا دست یابد، یک سیاست موثرتر در قبال این کشور در پیش بگیریم.

تبادل نظرهای هسته ای بین آمریکا و کره شمالی از زمان آخرین ملاقات ترامپ و کیم در ماه فوریه به حال تعلیق درآمده است. کره ای ها اوایل ماه جاری میلادی دو آزمایش بزرگ موشکی با موتورهای تازه انجام دادند که گمان می رود مربوط به موشک های بالستیک قاره پیما باشد. دیگر تصاویر پایگاه نظامی نزدیک پیونگ یانگ شرایط این سایت را پیش و پس از آزمایش هفتم دسامبر نشان می دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "رونمایی از هدیه کریسمس پیونگ یانگ ، بولتن: تهدید کره شمالی آشکار و حتمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از هدیه کریسمس پیونگ یانگ ، بولتن: تهدید کره شمالی آشکار و حتمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید