با ادوبی کانکت ورشکست نشو

به گزارش وبلاگ عمومی، ادوبی کانکت Adobe Connect یکی از نرم افزارهای بسیار پرطرفدار برای برگزاری کلاس های مجازی می باشد.

با ادوبی کانکت ورشکست نشو

به گزارش وبلاگ عمومی، بنابر اعلام پافکو، اگرچه در گذشته تمایل افراد بیشتر برای شرکت در کلاس های حضوری بود، اما با همه گیری ویروس کرونا تغییرات زیادی در سیستم آموزش پدیدار شد به نحوی که امروزه افراد زیادی ترجیح می دهند با شرکت در کلاسهای مجازی، در وقت، انرژی و هزینه خود صرفه جویی نمایند. بسیاری از متخصصان آموزش معتقدند که به زودی آکادمی هایی که نتواند از سیستم یادگیری الکترونیکی به نحو احسن استفاده نمایند، ورشکست خواهند شد.

در ادامه به آنالیز چند ویژگی مهم و تاثیرگذار ادوبی کانکت که از آن بی خبر هستید، می پردازیم.

1. AC Engagement Meter

این ابزار یکی از قابلیت های عالی است که در ادوبی کانکت Adobe Connect وجود دارد. بیشتر پلت فرم ها - از جمله Zoom ، Webex و GoToMeeting - فقط حضور مخاطب را ردیابی می نمایند. اما ردیابی آنها کمی گمراه نماینده است. تمام آنچه این پلت فرم ها ردیابی می نمایند، این است که چه مدت برنامه آنها، پنجره اصلی صفحه شما است؛ اما من می توانم در یک جلسه Zoom حضور داشته باشم و واقعاً به موضوع جلسه توجه نکنم؛ ولی چون پنجره را روی صفحه باز نگاه داشته ام، به نظر می رسد که درگیر محتوای ارائه شده در جلسه هستم. در مقاله طراحی سایت آموزش مجازی بعضی نکاتی را ذکر کردیم که یاری می نماید تا کلاسی پر بازده برگزار نمایید.

برای این منظور Adobe Connect دارای استانداردهای بالاتری است. ردیابی تعامل مخاطبین علاوه بر حضور آنها شامل موارد زیر هم است:

  • اقداماتی که در اتاق انجام می گردد، مانند شرکت در نظرسنجی یا مصاحبه.
  • فعالیت ماوس در پنجره برنامه.
  • به روزرسانی شرایط مخاطبین.

اگر یک شرکت نماینده در اوایل جلسه فعال باشد؛ اما بعد در جلسه تعامل نداشته باشد، Adobe Connect با پایین آوردن نمره تعامل مخاطب باگذشت زمان، این مسئله را به طور دقیق محاسبه می نماید.

2.Presenter-Only Area

ویژگی منحصربه فرد Presenter-Only Area فقط در پلت فرم Adobe Connect واقع شده است و می توانید آن را به اسم پشت صحنه رویدادهای آنلاین خود در نظر بگیرید.

البته فقط میزبانان و ارائه دهندگان اتاق می توانند هنگام باز شدن منطقه، آن را ببینند. داشبورد تعامل که در بالا در خصوص آن صحبت کردیم هم در Presenter-Only Area واقع شده است. بعلاوه کاربران می توانند چت های مخفی را - فقط برای میزبان و ارائه دهنده - در اینجا ذخیره نمایند.

3.فهرست شرکت نمایندگان / Attendee List

فهرست شرکت نمایندگان در Adobe Connect مانند فهرست شرکت نمایندگان بسیاری از رقبا است و می توانید در آن مقدار تعامل حاضرین را آنالیز کنید، اما آنچه در خصوص فهرست شرکت نمایندگان Adobe Connect جالب است، فرصت تماشا سطح مشارکت افراد است. با روشن کردن نمایش تعامل فردی، می توانید ببینید که هر شخص چقدر درگیر جلسه است:

  • رنگ سبز نشان می دهد، که آنها به طور مداوم درگیر هستند و تعامل دارند.
  • رنگ زرد نشان می دهد، آنها درگیر هستند اما به همان مقدار، فعال نیستند.
  • رنگ قرمز به این معنی است، که آنها غیرفعال هستند.

این امر خصوصاً در حین آموزش آنلاین و وبینارها مفید است، جایی که باید مطمئن شوید، افراد چقدر درگیر محتوای در حال آموزش هستند.

4.اتاق های Breakout

وقتی تعداد بالایی از افراد در یک جلسه آنلاین شرکت می نمایند، با تشکیل اتاق های مجازی می توانید، آنها را به گروه های کوچک تری به نام اتاق Breakout تقسیم بندی کنید، تا مقدار مشارکت و تعامل آنها افزایش یابد.

شرکت نمایندگان در یک اتاق Breakout به طور اتوماتیک به اسم ارائه دهنده در آن اتاق ارتقا می یابند؛ این بدان معنی است که آنها می توانند تخته سفید و سایر مطالب خود را به اشتراک بگذارند؛ می توانند یادداشت ها را تایپ نمایند و به توضیح جزئیات بپردازند.

هر جلسه Adobe Connect حداکثر به 5 اتاق Breakout محدود می گردد. برای افزایش این تعداد نمی توان کاری انجام داد، اما اگر به بیش از 5 اتاق Breakout احتیاج داشته باشید، می توانید هم زمان 2 جلسه یا بیشتر در Adobe Connect اجرا کنید.

اما اگر هم زمان فقط در یک جلسه Adobe Connect باشید، برای میزبانی هر اتاق Breakout باید یک مربی یا TA در اختیار داشته باشید.

اگر ضروری است از یک اتاق Adobe Connect به اتاق دیگر بروید، باید این کارها را انجام دهید:

  • Adobe Connect را ترک کنید.
  • یک پنجره مرورگر تازه باز کنید.
  • آدرس URL اتاق تازهی را که می خواهید وارد کنید وارد کنید.
  • وارد آنجا شوید.

سخن آخر

در بالا با چند ویژگی منحصر به فرد نرم افزار آموزش مجازی ادوبی کانکت Adobe connect آشناشیم. چنانچه برای برگزاری دوره های آنلاین خود احتیاج به پشتیبانی و مشاوره رایگان دارید، کافی است یه سایت شرکت پافکو، اولین شرکت دانش بنیان نرم افزارهای آموزش الکترونیکی، مراجعه نموده و یا جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه به وسیله شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

02141986000

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "با ادوبی کانکت ورشکست نشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ادوبی کانکت ورشکست نشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید