افزایش حقوق 60 درصدی برای کارگران، حقوق سال 1401 چقدر می گردد؟

به گزارش وبلاگ عمومی، جلسات شورای عالی کار برای مشخص مقدار افزایش حقوق کارگران در سال آینده، در روزهای شنبه هر هفته برگزار می گردد.

افزایش حقوق 60 درصدی برای کارگران، حقوق سال 1401 چقدر می گردد؟

براساس مصوبه شورای عالی کار سبد معیشت خانوار کارگری 8.9 میلیون تومان برای یک خانوار میانگین کارگری با 3.3 نفر در ماه مشخص شد.

یک نماینده از گروه کارفرمایان در جلسه شواری عالی کار در مورد فرایند جلسات مشخص افزایش حقوق سال آینده به وبلاگ عمومی گفت: قرار است در دو جلسه آینده در حقوق مقدار افزایش حقوق مشخص تکلیف گردد.

علی اصغر آهنی ها در این خصوص شرح داد که قرار است با توجه به شرایط دو طرف بازار کار، یعنی برای حفظ قدرت خرید کارگران و حفظ کارگره های کوچیک برای مقدار افزایش حقوق تصمیم گیری گردد.

دو فاکتور مهم برای مشخص حقوق کارگران در سال آینده سبد معیشت و نرخ تورم است. این نماینده کارفرمایی می گوید که نمی توان مبلغ 8.9 میلیون تومانی سبد معیشت را به عنوان معیار نهایی در نظر بگیریم. چرا که هزینه های اجتماعی در سبد معیشت وجود دارد و تفکیک نشده است. بنابراین به احتمال زیاد حقوق کارگران به 8.9 میلیون تومان نمی رسد.

افزایش 60 درصدی حقوق کارگران

سناریو دیگر برای افزایش حقوق نرخ تورم است. آهنی ها در مورد ملاک قرار دادن نرخ تورم شرح داد: مقدار افزایش حقوق حدود نرخ تورم است.

براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در بهمن ماه به بیش از 41 درصد رسید. با افزایش 41 درصدی پایه حقوق وزارت کار از دو میلیون و 655 هزار تومان به سه میلیون و 750 هزار تومان می رسد.

آهنی ها عنوان می نماید که با احتساب سنوات و عیدی مقدار افزایش حقوق کارگران به 60 درصد می رسد.

او در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در سال آینده نرخ تورم فرایند کاهشی داشته باشد و در مقابل قدرت خرید کارگران افزایش یابد.

براساس مصوبات مجلس حقوق ماهانه تا پنج میلیون و 600 هزار تومان از پرداخت مالیات بر حقوق معاف هستند. نماینده کارفرمایی معتقد است که این سقف معافیت مالیاتی به نفع کارگران نیست و عدد پایینی است. باید سقف مالیاتی را 6.5 میلیون تومان مشخص می کردند که خانواده کارگران کمتر آسیب ببیند.

منبع: تجارت نیوز

به "افزایش حقوق 60 درصدی برای کارگران، حقوق سال 1401 چقدر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حقوق 60 درصدی برای کارگران، حقوق سال 1401 چقدر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید