استارتاپ های پیروز خارجی در محاسبات کوانتومی

به گزارش وبلاگ عمومی، در بسیاری از داستان های استارتاپ های پیروز خارجی، آنقدرها به محاسبات کوانتومی توجهی نمی گردد. چرا که کامپیوترهای کوانتومی می توانند مسائلی را حل نمایند که کامپیوترهای رایج از انجام آنها عاجز هستند. اما این کامپیوترها هنوز با تجاری سازی فاصله دارند و بعضی چالش های تجاری سازی پیش روی این فناوری قرار گرفته است. در اینجا 5 استارت آپ از میان استارتاپ های خارجی در حوزه محاسبات کوانتومی که پیروز به حل بعضی از این چالش ها شده اند، معرفی می گردد.

استارتاپ های پیروز خارجی در محاسبات کوانتومی

معرفی استارتاپ های پیروز خارجی در بخش کوانتوم

Q-CTRL

یکی از مسائل محاسبات کوانتومی رندومی بودن آن است به طوری که تداخل های محیط پیرامون موجب بروز رفتار رندمی در کیوبیت ها می گردد. این استارت آپ پیروز شده با ارائه جعبه ابزاری، خطاهای رندمی را حذف کند. Q-CTRL در سال 2017 راه اندازی شده است.

تیم استارتاپ Q-CTRL

ColdQuanta

این استارت آپ روی توسعه فناوری کوانتومی خنک شونده با لیزر کار می نماید که اولین محصول خود را در سال 2008 به فروش رسانده است. اتم های فوق سرد در دمایی نزدیک صفر کلوین نگه داشته می شوند که در این دما خواص اتم تغییر می نماید و در عین حال می توان آن را به راحتی کنترل کرد. ColdQuanta یکی از اولین ارائه دهندگان سامانه گازی کوانتومی فوق سرد تجاری است که یکی از این محصولات را به ناسا فروخته است.

استارتاپ ColdQuanta

QC Ware

این استارت آپ یکی از توسعه دهندگان نرم افزار برای کامپیوترهای کوانتومی است که سامانه نرم افزاری طراحی نموده که به کاربر اجازه می دهد تا با استفاده از این نرم افزار به چند سخت افزار کوانتومی دسترسی داشته باشد. بنابراین می توان از ترکیب چند یادگیری ماشینی برای حل مسئله استفاده کرد.

استارتاپ QC Ware

Xanadu

این استارت آپ در حوزه هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی فعالیت دارد. Xanadu از فتونیک برای انتقال اطلاعات استفاده می نماید به طوری که محاسبات به جای استفاده از الکترون با فتونیک انجام می گردد. این شرکت کانادایی در سال 2016 تاسیس شده است و سرمایه قابل توجهی نیز جمع آوری نموده است.

استارتاپ Xanadu

Zapata Computing

این استارتاپ به وسیله محققان دانشگاه هاروارد در سال 2017 در ماساچوست راه اندازی شده است. هدف این شرکت ارائه خدمات کوانتومی و بعلاوه نرم افزار بوده در حال حاضر سامانه یادگیری ماشینی فراوری می نماید. این شرکت یکی از اولین کاربران سامانه Cirq گوگل است. براساس اظهارات این شرکت، گوگل از الگوریتم های Zapata Computing برای توسعه محاسبات ابری کوانتومی استفاده می نماید.

تیم استاراتپ Zapata Computingمنبع: مجله شنبه

به "استارتاپ های پیروز خارجی در محاسبات کوانتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ های پیروز خارجی در محاسبات کوانتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید